توصیه به استفاده همگانی از "ماسک" به شرطِ...
یک متخصص بیماری‌های عفونی استفاده از ماسک توسط همه مردم را یک انتخاب فردی خواند و گفت: اما زدن ماسک به تنهایی نمی‌تواند بدن را در مقابل بیماری حفظ کند و نباید از مجموعه‌ توصیه‌های بهداشتی غافل بود.

دکتر مسعود مردانی در گفت‌وگو با ایسنا، در خصوص تغییر نظری که "پیرامون استفاده از ماسک برای همه مردم" صورت گرفته، گفت: برخلاف گذشته، اکنون می‌گوییم علاوه بر بیماران مبتلا به کووید ۱۹ و مراقبان آنها همه می‌توانند از ماسک استفاده کنند اما، این موضوع یک انتخاب است و به صورت یک الزام برای مردم مطرح نمی‌شود.

وی درباره استفاده از ماسک‌های پارچه‌ای، افزود: پارچه‌هایی که بیشتر در تولید ماسک استفاده می‌شوند، پارچه‌های نانو است که قابلیت شست و شو نیز دارد. اما زدن ماسک به تنهایی نمی‌تواند تاثیر چندانی داشته باشد. رعایت سایر توصیه‌های بهداشتی مانند شست و شوی مکرر دست‌ها با آب و صابون، ماندن در منزل، حفظ فاصله‌گذاری اجتماعی و... همگی از نکاتی است که در کنار هم شرایط ایمن علیه بیماری را فراهم می‌کند.

این متخصص بیماری‌های عفونی ادامه داد: این شرایط برای استفاده از دستکش هم صدق می‌کند. در صورتی که قرار است در محیط آلوده قرار بگیرید، استفاده از دستکش مفید خواهد بود اما حتما پس از خارج شدن از آن محیط و بیرون آوردن دستکش از دست‌ها باید دستان تان را با آب و صابون بشویید.

وی با تاکید بر اینکه روند رو به افزایش بیماری کروناویروس در کل کشور دیده می‌شود، اظهار کرد: به هیچ عنوان نباید این تصور به وجود آید که از بحران گذشته‌ایم. رعایت مسائل بهداشت فردی همچنان از مهم‌ترین توصیه‌های ما برای مقایله با بیماری است.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.