۱۴۰ هزار لیتر مواد ضدعفونی‌کننده در اختیار شهرداری‌ها قرار گرفته است
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری لرستان گفت: ۱۴۰ هزار لیتر مواد ضدعفونی‌کننده در اختیار شهرداری‌ها قرارگرفته است.

گودرز امیری با بیان اینکه از ابتدای شیوع ویروس کرونا در ایران ۲۲ فقره بخشنامه و دستورالعمل از وزارت کشور و وزارت بهداشت و درمان در ارتباط با شهرداری‌ها، دهیاری‌ها و دستگاه‌های وابسته به حوزه عمرانی ابلاغ و متعاقباً به این دستگاه‌ها اطلاع‌رسانی شده است، اظهار کرد: در این راستا مدیران حوزه هفتگی به‌طور مستند گزارش نتایج اجرای این بخشنامه‌ها و دستورالعمل‌ها را جمع‌بندی و به وزارت کشور ارسال می‌کنند.

وی در ادامه با اشاره به اقدامات انجام گرفته طی این مدت، تصریح کرد: تا به حال حدود ۱۴۰ هزار لیتر مواد ضدعفونی‌کننده در اختیار شهرداری‌ها قرار گرفته که قریب ۱۰۰ هزار لیتر آن به‌صورت رایگان از طریق خیرین و ۴۰ هزار لیتر توسط شهرداری‌ها خریداری‌شده است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری لرستان خاطرنشان کرد: نزدیک به ۱۳۰ هزار لیتر مواد ضدعفونی توسط دهیاری‌ها تهیه و تأمین‌شده که تقریباً ۳۰ هزار لیتر توسط خیرین و سایر دستگاه‌ها مساعدت شد و ۱۰۰ هزار لیتر آن به‌وسیله دهیاری‌ها جهت گندزدایی و ضدعفونی تهیه شده است.

امیری اضافه کرد: همچنین به‌طور میانگین تا به حال هر شهر ۱۲ و هر روستا حدود هفت مرتبه به‌طور کامل ضدعفونی شده که در این زمینه سپاه و ارتش نیز همکاری خوبی داشته‌اند.

وی با بیان اینکه زباله‌ها و پسماندهای بهداشتی به‌طور مستمر جمع‌آوری می‌شوند، عنوان کرد: غسال‌خانه شهرداری‌ها به تجهیزات مورد نیاز مجهز شده و به غسالان آموزش‌های لازم داده شده است.

معاون استاندار لرستان بیان کرد: ضمن تشکر از عوامل اجرایی، کار در این دو زمینه با توجه به شرایط حساس بسیار سخت و طاقت‌فرسا شده و لازم است به‌منظور ایمنی کسانی که در مشاغل مربوط به غسال‌خانه‌ها و یا جمع‌آوری پسماندها مشغول فعالیت هستند؛ در مقابل ویروس کرونا تمهیدات بیشتری در نظر گرفته شود.

امیری اظهار کرد: نیروهای آتش‌نشانی برای ضدعفونی معابر و اماکن عمومی در طول این مدت به‌طور دائم مشغول به کار بوده و علاوه بر شهرها در روستاها نیز خدمات‌رسانی ارزشمندی داشته‌اند.

وی با بیان اینکه تعطیل و مسدود کردن پارک‌ها و بوستان‌ها به‌ویژه روز سیزده‌بدر از اقدامات شهرداری‌ها بود، افزود: دهیاری‌ها نیز با همکاری اداره‌کل راهداری، فرمانداری‌ها، بخشداری‌ها و شهرداری‌ها در مسدود کردن راه‌های تفرجگاه‌ها اقدامات خوبی انجام دادند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری لرستان با اشاره به اینکه برای اصناف به دلیل تعطیلی واحدهای آن‌ها در این ایام مشکلاتی به وجود آمد، تصریح کرد: زمان وصول عوارض کسب و پیشه توسط شهرداری‌ها تا عادی شدن وضعیت بازار به تأخیر افتاد.

امیری در رابطه با کوچ بهاره عشایر تأکید کرد: دستگاه‌های متولی تا پایان این بحران از کوچ زودهنگام آن‌ها جلوگیری کنند.

وی مطرح کرد: ایجاد گروه مجازی متشکل از بخشداران، دهیاران و شهرداران در سطح استان با مدیریت دفاتر امور شهری، روستایی و همچنین ایجاد گروه سلامت در روستاها متشکل از دهیار، عضو شورا، بهورز، پایگاه بسیج و تعدادی از معتمدین روستا به‌منظور سیاست‌گذاری مقتضی در چارچوب دستورالعمل‌ها، اطلاع‌رسانی و آموزش لازم برای مقابله با بیماری کرونا از ابتکارات مهمی بود که توسط حوزه معاونت عمرانی انجام گرفت.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری لرستان ادامه داد: از ۱۳۶۳ روستای دارای دهیاری ۱۲۰۰ روستا این گروه تشکیل شده که ضمن اتخاذ تصمیمات مناسب، اقدام لازم معمول و نتایج آن از طریق گروه مجازی مربوط به اطلاع مردم و مسئولین می‌رسد.

امیری به نظارت بر عملکرد راهداری و دستگاه‌های متولی در کنترل و حمل‌ونقل عمومی و رعایت پروتکل‌های بهداشتی اشاره کرد و گفت: همچنین ایجاد ایستگاه‌های کنترل ورود و خروج توسط دهیاری‌ها و شهرداری‌ها در مکان‌های لازم و خارج از وظایف راهداری‌ها از دیگر اقدامات این حوزه بود.

وی با اشاره به برخی مشکلات در رابطه با شیوع ویروس کرونا از جمله کاهش درآمد شهرداری‌ها و دهیاری‌ها، تعطیلی عملیات اجرایی پروژه‌های عمرانی با ارائه پیشنهادهایی، اظهار کرد: پروژه‌های عمرانی از زمان شیوع بیماری کرونا به دلیل رعایت فاصله اجتماعی و مسائل بهداشتی تعطیل شده و قطعاً طی سال مالی طبق روال معمول اجرای پروژه‌ها و جذب اعتبارات مقدور نیست، لذا لازم است پیگیری شود سال مالی برای پروژه‌های عمرانی ۳ ماه یعنی تا پایان مهرماه و هزینه اعتبارات جاری تا پایان اردیبهشت‌ماه تمدید شود.

امیری خاطرنشان کرد: برای کاهش مشکلات مالی شهرداری و دهیاری‌ها و جبران کسری درآمد آن‌ها نیاز است در سال جاری به این دستگاه‌ها از طریق اعتبارات دولتی مساعدت بیشتری صورت گیرد.

معاون استاندار لرستان بیان کرد: برای دفن بهداشتی زباله‌ها علی‌رغم نظارت بهداشت و درمان و محیط‌زیست نیاز است با توجه به حساسیتی که وجود دارد، فرمانداران به‌صورت ویژه کنترل جدی‌تری روی این موضوع داشته باشند.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.