تسهیل پرداخت اجاره‌بهای موقوفات برای مستاجران متضرر شده از کرونا
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان با اشاره به اینکه برخی کسب و کارها پس از شیوع کرونا متضرر شدند، گفت: توصیه سازمان مرکزی اوقاف و امور خیریه بر همکاری و رفع مشکل مستاجران موقوفات است.

حجت‌الاسلام مختار کرمی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: شیوع بیماری کروناویروس، آسیب‌های زیادی به کسب و کار مردم زده و برخی از واحدهای صنفی را برای پیشگیری از رفت‌ و آمدهای مردم و قطع زنجیره انتقال، به تعطیلی کشانده است.

وی با اشاره به اینکه بسیاری از کاسبان تحت تاثیر این بیماری دچار تضرر و زیان شده‌اند که از سوی مسئولان ذی‌ربط باید تصمیم راهگشا برای آن‌ها گرفته شود، عنوان کرد: در سازمان اوقاف و امور خیریه نیز که تعداد زیادی مستاجر دارد، مذاکراتی برای تسهیل و کمک به مستاجران صورت گرفته است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان یادآور شد: در این میان بعضی از مستاجران املاک موقوفه، هیچ‌گونه آسیبی ندیده‌اند و وضعیت آنان همچنان خواهد بود و باید بر اساس مقررات و قراردادهای منعقده بهای اجاره را پرداخت کنند تا عمل به نیات واقفان مغفول نماند.

این مسئول ادامه داد: این در حالی است که بعضی دیگر از مستاجران زیان‌هایی دیده‌اند و برخی دیگر به کلی گرفتار خسارت جدی شده‌اند که برای هر کدام از این‌ها باید تصمیم مقتضی اتخاذ شود و توصیه سازمان مرکزی اوقاف و امور خیریه بر همکاری و رفع مشکل مستاجران است.

کرمی تصریح کرد: در اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان زنجان قرار است موضوع را در کمیسیونی ویژه بررسی کنیم و تصمیم مناسب را در این خصوص اتخاذ خواهیم کرد و به اطلاع مردم و مستاجران خواهیم رساند ولی آنچه که مسلم است نگاه در این باره یک نگاه تعاملی و همراه با کمک و مساعدت خواهد بود.

وی همچنین به تعطیلی امامزادگان و اماکن متبرکه اشاره کرد و گفت: این تعطیلی در راستای پیشگیری از تجمعات و پیشگیری از شیوع بیماری کرونا تا اطلاع ثانوی ادامه دارد و از مردم تقاضا داریم به توصیه‌های ستاد ملی مبارزه با کرونا عمل کنند.

این مسئول با اشاره به اینکه جشن‌های نیمه شعبان در امامزادگان و بقاع متبرکه برگزار نخواهد شد، ابراز کرد: هزینه اعیاد شعبانیه اماکنی همچون حسینیه اعظم زنجان به پیشگیری از کرونا اختصاص یافته و برای فیض معنوی مردم، جشن‌ها به شکل مجازی برگزار می‌شود.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.