کارگر و کارفرما هر دو نیازمند حمایت دولت هستند
رئیس خانه کارگر زنجان گفت: در شرایط تعطیلی واحدهای تولیدی، کارگر و کارفرما هر دو نیازمند حمایت دولت هستند.

اصغر نجاری در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به آغاز به کار برخی واحدهای تولیدی، اظهار کرد: در صورتی‌ که واحدهای تولیدی فعالیت خود را دوباره آغاز کنند، ملزم به رعایت پروتکل‌های اجرایی هستند تا کارگران این واحدها به بیماری کرونا مبتلا نشده و نیروی کار از چرخه فعالیت خارج نشود.

این مسئول ادامه داد: با وجود اینکه واحدهای تولیدی و صنعتی کوچک و بزرگ در استان و سراسر کشور، با تعطیل شدن واحدهای‌شان به خاطر بیماری در حال زیان‌دهی هستند، ولی بهترین راه‌حل این بود که فعالیت دوباره آنان آغاز نشود تا با بیماری و مشکلاتی از قبیل آن مواجه‌ نشده و بتوانند پس از قطع زنجیره بیماری، فعالیت خود را ادامه دهند.

وی با اشاره به واحدهایی که تعطیل شده‌اند، افزود: قطعا کارگران این واحدها برای دریافت بیمه بیکاری معرفی می‌شوند و در حال حاضر نگرانی اصلی در رابطه با کارگران ساختمانی، فصلی و روزمزدی است که مشمول بیمه بیکاری نمی‌شوند و باید تمهیدات فوری و عملی برای این افراد اندیشیده شود.

نجاری با بیان اینکه تورم و مشکلات اقتصادی در سال‌های گذشته سبب کوچک‌تر شدن سفره کارگران و افزایش ضربه‌پذیری آنان در مقابل محرک‌های منفی اقتصادی شده است، تصریح کرد: باید برای حمایت از کارگران در این ایام که بیماری کرونا واحدهای تولیدی و صنعتی را تعدیل کرده است، دولت چاره‌اندیشی کند و مواردی که در این باره مطرح است نیز تاکنون عملیاتی نشده است.

رئیس خانه کارگر زنجان از نیاز کارفرمایان در این ایام برای حمایت بخش دولتی خبر داد و یادآور شد: کارفرمایان نیز در این ایام و در طول زمان تعطیلی واحدهای تولیدی و صنعتی، در حال زیان‌دهی هستند و گاها برای بقا و پرداخت حقوق کارگران مجبور به تعدیل می‌شوند که به همین علت دولت حداقل با تسهیلات ارزان‌قیمت می‌تواند از کارفرمایان برای صیانت از کارگران، حمایت کند.

وی با بیان اینکه حرکت چرخه تولید به کارگران وابسته است، خاطرنشان کرد: واحدهای تولید باید توجه داشته باشند که در ضدعفونی و گندزدایی محیط از مواد استاندارد استفاده کنند تا سلامت کارگران را به خطر نیندازند و این کار باید بر اساس اصول انجام شود.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.