توزیع اقلام بهداشتی و ضدعفونی میان معتادان متجاهر لرستان
مدیرکل بهزیستی لرستان با اشاره به راه‌اندازی سامانه خودارزیابی وضعیت روانشناختی در بحران ویروس کرونا توسط این سازمان، از توزیع اقلام بهداشتی و ضدعفونی میان معتادان متجاهر استان خبر داد.

کرم یاری از راه‌اندازی سامانه خودارزیابی وضعیت روانشناختی در بحران ویروس کرونا در سازمان بهزیستی کشور خبر داد و گفت: این سامانه خودارزیابی جهت ارائه خدمات مشاوره و روانشناختی طراحی شده است.

وی با بیان این‌که هم‌وطنان عزیز با مراجعه به سامانه مذکور و با پاسخ به سؤالات غربالگری، راهنمایی‌های مناسب را دریافت می‌کنند، ادامه داد: پس‌ از پاسخ به سؤالات غربالگری، پاسخ ارزیابی روانشناختی در سه حالت افسردگی، اضطراب و استرس با راهکارهای مناسب به هم‌وطنان ارائه می‌شود.

یاری ضمن آرزوی سلامتی، از همه هم‌وطنان درخواست کرد تا با انجام خود ارزیابی روانشناختی در سامانه corona.behzisti.ir و رعایت دستورات لازم بر استرس، اضطراب و افسردگی ناشی از کرونا ویروس فائق آیند.

مدیرکل بهزیستی لرستان همچنین از توزیع اقلام بهداشتی و ضدعفونی میان معتادان متجاهر استان خبر داد و گفت: در راستای پیشگیری از ویروس کرونا در مراکز کاهش آسیب، خدمات ویژه‌ای علاوه‌بر ارائه خدمات روزانه به مقیمان و مراجعان این مراکز در ایام نوروز ارائه شده است.

وی افزود: وسایل بهداشتی نظیر سرنگ، پد الکلی، وسایل ضدعفونی، صابون، مایع دستشویی و دستکش یک بار مصرف در مراکز کاهش آسیب و پاتوق‌ها به معتادان متجاهر تحویل داده شد.

یاری با اشاره به ضد عفونی و گندزدایی پاتوق‌ها ادامه داد: همچنین ۴۴۰ بسته مواد غذایی و بهداشتی بین خانواده‌های کودکان کار توزیع شده که این اقدامات توسط همکاران اورژانس اجتماعی و مراکز حمایتی آموزش کودک و خانواده در سراسر استان صورت گرفته است.

وی اضافه کرد: طرح پیشگیری و مراقبت از بیماری کرونا در افراد بی‌خانمان و معتادان کارتن‌خواب با همکاری ستاد مبارزه با مواد مخدر استان نیز طی هفته گذشته آغاز شده تا از بیماری کرونا در میان اقشار هدف و سرایت آن به سایر شهروندان جلوگیری شود.

مدیرکل بهزیستی لرستان با بیان این‌که در اجرای این طرح بسته‌های آموزشی و بهداشتی بین افراد توزیع می‌شود، اظهار کرد: اقشار هدف این طرح عمدتاً به‌علت سوء تغذیه دچار کاهش سطح ایمنی در بدن بوده و مستعد ابتلا به ویروس کرونا هستند.

وی ادامه داد: در اجرای این طرح، آموزش و آگاه‌بخشی افراد بی‌خانمان و کارتن‌خواب مصرف‌کننده مواد در ارتباط با بیماری کرونا، انجام می‌شود و علاوه‌برآن بسته‌های آموزشی حاوی نکات بهداشتی برای پیشگیری از ابتلا به کرونا و نیز بسته‌های بهداشتی، مواد شوینده، ضدعفونی کننده و ماسک تحویل آن‌ها می‌شود.

یاری گفت: همچنین غربالگری علامتی این افراد در محل‌های تجمع و پاتوق آنان صورت می‌گیرد و افرادی‌که دارای علامت هستند به اورژانس پزشکی جهت کارهای درمانی ارجاع می‌شوند.

مدیرکل بهزیستی لرستان افزود:‌ این نهاد تب‌سنجی کارکنان و مراجعان را در دستور کار هر روزه دارد و به‌منظور پیشگیری از ویروس کرونا و سلامت همکاران پنج هزار ماسک تهیه و به‌طور متناوب در اختیار آنان قرار می‌گیرد.

یاری اضافه کرد:‌ برای کاهش مراجعه حضوری، مسئولان مراکز و مؤسساتی که زمان تمدید مجوز آن‌ها از اسفند ۹۸ تا خرداد ۹۹ است، می‌توانند تا تیرماه سال آینده فعالیت داشته باشند و پس‌از این مدت برای تمدید مجوز اقدام کنند.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.