جامه‌ عمل بر قامت جهش تولید با حمایت دولت از بخش‌ خصوصی
رئیس اتاق بازرگانی استان زنجان گفت: اگر دولت از بخش خصوصی حمایت کند، شعار جهش تولید محقق می‌شود.

علی یگانه‌فرد در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به نامگذاری امسال به‌ عنوان سال جهش تولید، اظهار کرد: متاسفانه با شیوع بیماری واگیردار کرونا، تولید در کشور با مشکل مواجه شده ولی قطعا با حمایت از بخش تولید، این بخش نه تنها دوباره فعال شده، بلکه می‌تواند به شعار سال جامه‌ عمل بپوشاند.

این مسئول ادامه داد: درخواست حمایت در بخش‌های مختلفی از قبیل حمایت‌های مالیاتی، کارگری و تامین اجتماعی، از جمله مواردی است که همواره مورد تاکید بوده و در برخی موارد قوانینی در این رابطه تصویب، ولی اجرایی نشده است.

وی با بیان اینکه شیوع این بیماری نه تنها به اقتصاد استان، بلکه کشور ضربه زده است، افزود: در حال حاضر وضعیت تولید خوب نیست ولی قطع زنجیره بیماری و ریشه‌کنی آن با بازگشت به کار کارگران و حمایت از بخش تولید، می‌تواند همه چیز را بهبود بخشد.

یگانه‌فرد با اشاره به همکاری صنایع بزرگ استان برای تامین بخشی از منابع مالی برای طرح غربالگری، تصریح کرد: با توجه به انتخاب استان زنجان به عنوان پایلوت طرح غربالگری مقابله و پیشگیری با کروناویروس جدید که دانشگاه علوم‌پزشکی بر روی ۲۰۰۰ نفر غربالگری انجام خواهد داد، صنایع بزرگ استان همکاری خواهند کرد.

وی کمک بخش اقتصادی به دانشگاه علوم‌پزشکی را مداوم دانست و یادآور شد: مرحله دوم تجهیزات و ملزومات پزشکی اهدایی اتاق‌های بازرگانی، ایران، تهران و زنجان به دانشگاه علوم‌پزشکی انجام شده که در این راستا تجهیزاتی از قبیل ۵۴۰ ست حفاظتی کامل، ۲۵۲۰ عدد ماسک N۹۵، شیلد محافظ صورت ۳۶۰ عدد، ۳۶۰ عدد عینک یک‌بار مصرف، ۳۰۰ کلاه یک‌بار مصرف، ۲۷۰ عدد کلاه تمام‌فیلتر و ۳ هزار جفت دستکش در روز ۱۶ فروردین تحویل دانشگاه علوم‌پزشکی استان شد.

رئیس اتاق بازرگانی زنجان خاطرنشان کرد: بخش خصوصی استان در تامین تجهیزات و اقلام بهداشتی مورد نیاز بیمارستان‌ها و مراکز درمانی از روزهای نخست آغاز این بیماری همواره در صحنه و پای کار بوده و چه خوب است که پس از حل این مشکل، بخش دولتی حمایت و مشوق‌هایی را برای تسهیل امور بخش خصوصی در نظر بگیرد.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.