پربازدیدترین اخبار سیاسی ایسنا در هفدهم فروردین
تصمیمات مهم درباره زمان و شکل فعالیت ادارات و کسب و کارها/ ترامپ به دنبال فریب افکار عمومی/ تکذیب طرح تشکیل یک استان جدید/ تصمیم به برگزاری جلسات علنی مجلس از روزسه شنبه و... در صدر اخبار مورد توجه و پربازدید مخاطبان سرویس سیاسی ایسنا بود که می‌توانید در این گزارش مرور کنید.

تصمیمات مهم درباره زمان و شکل فعالیت ادارات و کسب و کارها

به گزارش ایسنا، تصمیمات امروز ستاد ملی مبارزه با کرونا که به ریاست رئیس‌جمهور در ساختمان حافظیه سعدآباد تشکیل جلسه داد، در صدر اخبار پربازدید بود.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی در این جلسه گفت: برای بازگشایی فعالیت‌های کسب و کارها بر اساس پیشنهاد وزارت بهداشت و درمان تصمیم گرفتیم که به صورت پلکانی عمل کنیم. در خصوص فعالیت ادارات دولتی نیز مصوب شد از هفته آینده یعنی ۲۳ فروردین فعالیت ادارات به این صورت باشد که دو سوم از کارمندان در محل کار خود حضور خواهند داشت و یک سوم دیگر مجاز هستند که در محل کار خود حضور پیدا نکنند؛ در این مصوبه تاکید شد که نسبت به افرادی که سن بالا دارند و همچنین به بیماری های زمینه ای مبتلا هستند اولویت ها لحاظ شود.

رییس جمهور همچنین تاکید کرد: در روندی که پیش‌رو داریم برای مسئله مبارزه و مقابله با کرونا هیچ اختلاف نظری میان دستگاه های دولتی و قوای سه گانه وجود ندارد و همه ارکان کشور با هماهنگی در حال انجام امور هستیم و مقام معظم رهبری نیز همواره حمایت کردند.

مجلس سه‌شنبه جلسه علنی دارد/چهارشنبه، جلسه رای اعتماد به وزیر جهاد کشاورزی

اعلام برگزاری جلسات علنی مجلس از روز سه شنبه هم دومین خبر پربازدید امروز بود.

اعضای هیات رئیسه مجلس به همراه رؤسای کمیسیون‌های تخصصی در جلسه‌ صبح امروز ، یکشنبه ۱۷ فروردین راه‌های رسیدگی به وضعیت درآمدی اقشار آسیب‌پذیر و متاثر از شیوع ویروس کرونا را بررسی کردند و هیئت رییسه تصمیم گرفت از روز سه شنبه، ۱۹ فروردین مجلس جلسات علنی به صورت حضوری و رسمی داشته باشد.

همچنین، موضوع رای اعتماد به وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی در دستور جلسه علنی روز چهارشنبه مجلس خواهد بود.

جلسات کمیسیون‌های تخصصی مجلس برگزار می‌شود

علی‌اصغر یوسف‌نژاد، عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی هم از برگزاری جلسات کمیسیون‌های تخصصی مجلس برای بررسی پیامدهای کرونا در روزهای آتی خبر داد.

ترامپ بعد از لغو نکردن تحریم‌های پزشکی دنبال فریب افکار عمومی است

خبربعدی، گفت و گوی ایسنا با یک دیپلمات باسابقه کشورمان درباره رفتار آمریکا در ممانعت از لغو تحریم ها علیه ایران و بسیاری از کشورهای دیگر در شرایط مقابله با شیوع ویروس کرونا و مشکل تامین اقلام پزشکی و دارویی بود.

محسن پاک آیین با بیان اینکه ترامپ اکنون در فضای افکار عمومی آمریکا و بین الملل تحت فشار است که چرا تحریم ها در بخش های پزشکی را لغو نمی کند ، گفت: اظهارات ترامپ برای توجیه لغو نکردن تحریم ها علیه ایران مبنی بر اینکه " ایران درخواستی برای دریافت کمک های پزشکی نداشته است"، برای فرار از پاسخگو بودن است. این گونه اظهارات فریب افکار عمومی و تلاش برای مذاکره با ایران است.

وی تاکید کرد: پس از فروکش کردن بحران کرونا، جامعه جهانی باید منشا این بیماری را پیدا کند و احتمال وقوع جنگ بیولوژیک را به طور جدی مورد بررسی قرار گیرد.

آمریکا از کرونا به عنوان ابزاری برای اعمال فشار به ایران استفاده می‌کند

اظهارارت فواد ایزدی درباره توجیه آمریکا برای عدم لغو تحریم های دارویی هم از جمله اخبار مورد توجه مخاطبان بود.

این کارشناس مسائل آمریکا معتقد است که دولت واشنگتن تلاش دارد از بحران کرونا به عنوان ابزاری برای پیشبرد فشار حداکثری خود علیه برخی از کشورها از جمله ایران، ونزوئلا و چین استفاده کند.

نظرات دیگر درباره ادامه تحریم ها از سوی آمریکا را نیز میتوانید در لینک های زیر بخوانید.

غیرمنطقی بودن تحریم‌های آمریکا برای سازمان‌های بین‌المللی واضح است

ترامپ بعد از لغو نکردن تحریم‌های پزشکی دنبال فریب افکار عمومی است

علی‌رغم تبلیغات سیاسی آمریکا، ایران در تحریم غذا و داروست

کارزار فشار حداکثری آمریکا با استفاده از ویروس تحریم

***

تشکیل هیچ استان جدیدی در دستور کار دولت نیست

خبر پربازدید بعدی، درباره تکذیب یک شایعه از سوی وزارت کشور بود.

در پی پخش یک شایعه و برخی مطالب خلاف واقع پیرامون آن مبنی بر اعلام خبر پیگیری مراحل قانونی تشکیل یک استان جدید شامل برخی مناطق از دو استان در جنوب و جنوب غرب کشور، روابط عمومی وزارت کشور، ضمن تکذیب قاطع این ادعای کذب هشدار داد که با توجه به اهمیت و ضرورت حفظ آرامش عمومی در کشور، منتشرکنندگان اخبار کذب در زمینه تقسیمات کشوری، تحت پیگرد قانونی قرار می گیرند.

برای بازگشت به شرایط عادی عجله نشود

توصیه های سیده فاطمه ذوالقدر درباره چگونگی بازگشت کشور به شرایط عادی هم ازخبرهای مورد توجه مخاطبان سرویس سیاسی ایسنا بود.

این نماینده مردم تهران در مجلس با بیان اینکه «برای بازگشت کشور به شرایط عادی تابع نظرات کارشناسی و مصوبات ستاد ملی مبارزه با کرونا باشیم»، تاکید کرد: نباید برای بازگشت کشور به شرایط عادی عجله کرد.

رییس دفتر سیاسی جنبش حماس در گفت‌وگو با ولایتی تاکید کرد

همچنین تاکید رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس در تماس تلفنی با مشاور مقام معظم رهبری در امور بین الملل مبنی بر اینکه "اطمینان داریم ملت ایران بر مشکلات اخیر به‌ویژه شیوع کرونا پیروز خواهند شد" از دیگر اخبار پربازدید امروز بود.

اسماعیل هنیه همچنین ضمن احوالپرسی و آگاهی از وضعیت سلامتی علی اکبر ولایتی، از بهبودی کامل وی ابراز خرسندی کرد.

اخبار دیگر در ارتباط با موضوع شیوع ویروس کرونا را نیز میتوانید در لینک های زیر بخوانید.

مهمترین اولویت مسئولان پس از ریشه‌کن شدن کرونا بهبود معیشت مردم باشد

کرونا به ما یاد داد که باید بدون حزب‌گرایی به فکر منافع ملی بود

دولت‌ها برای کاهش آثار اقتصادی‌کرونا همکاری کنند

متخصصان صنعت دفاعی بسته کاملی از تجهیزات را برای مقابله با کرونا ساختند

دنیای بعد از کرونا دنیای دیگری است/ مسئولیت قوای سه‌گانه مضاعف می‌شود

گزارش مرکز پژوهش‌ها درباره لزوم حمایت از اقشار آسیب‌پذیر در مواجهه با کرونا

دو میلیون بسیجی در حال مبارزه با ویروس کرونا

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.