در امان ماندن بچه‌های بهزیستی از کرونا/ جبران زیان مهدهای کودک در استان سمنان
مدیرکل بهزیستی استان سمنان گفت: هیچ مورد مثبت کرونایی در بین مراکز تحت‌نظارت بهزیستی در این استان ثبت نشده است.

علیرضا ایزدپور در گفت‌وگو با خبرنگاران از انجام اقدامات پیشگیرانه برای مقابله با شیوع کووید۱۹ در مراکز شبانه‌روزی و دیگر مراکز تحت‌پوشش این اداره کل خبر داد و اظهار کرد: خوشبختانه اعتبارات خوبی به تامین محصولات بهداشتی مورد نیاز برای گروه‌های هدف اختصاص یافته است.

وی از اختصاص پنج میلیون تومان به هر کدام از مراکز ترک اعتیاد در استان خبر داد و افزود: علاوه بر این پیشتر نیز برای هر کدام از این مراکز محصولات بهداشتی و موادضدعفونی‌کننده به ارزش ۷۰۰ هزار تومان خریداری شد.

مدیرکل بهزیستی استان سمنان از مراقبت ویژه از افراد تحت‌پوشش بهزیستی خبر داد و گفت: تهیه اقلام بهداشتی و ضدعفونی کننده برای کارکنان و مددجویان مستقر در مراکز از نخستین روزهای اعلام شروع کرونا در کشور آغاز شده است.

وی با اشاره به کمک به افراد تحت‌پوشش مراکز توانبخشی استان خاطرنشان کرد: سرانه هزینه شده برای هر کدام از مددجویان مراکز توانبخشی استان ۳۶۰ هزار تومان بوده است.

ایزدپور از ارایه کمک هزینه ۲۵۰ هزار تومانی برای تهیه مواد ضدعفونی کننده به معلولانی که در گروه شدید و خیلی شدید بازتعریف می‌شوند خبر داد و افزود: پرداخت کمک‌های لازم به شیرخوارگاه‌ها، پرداخت سرانه ۷۰۰ هزار تومانی تهیه مواد بهداشتی به مراکز شبانه روزی، پرداخت کمک هزینه ۵ میلیون تومانی به کمپ‌های درمان اعتیاد، توزیع اقلام بهداشتی بین کودکان کار و خیابان، ارائه مشاوره روانشناسی، حضور مترجم زبان اشاره برای ارتباط با بیماران در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی، پیشگیری از ابتلا به کرونا در افراد بی‌خانمان و کارتن‌خواب‌ها و...از دیگر اقدامات بهزیستی استان در این بخش است.

مدیرکل بهزیستی استان سمنان با اشاره به ضرر احتمالی مهدهای کودک در این روزهای کرونایی اظهار کرد: تلاش شده که با جبران ضرر اقتصادی مهدهای کودک درپی تعطیلات اخیر به این مهدها کمک شود.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.