بررسی برگزاری جلسات مجازی شورای شهر تهران در هیات رئیسه
اعضای شورای شهر تهران پیشنهادی مبنی بر برگزاری مجازی جلسات روزهای سه شنبه این شورا را بررسی کردند.

به گزارش ایسنا، صبح امروز بررسی پیشنهادی مبنی بر اصلاح آئین‌نامه داخلی شورای شهر در خصوص محل برگزاری جلسات روی میز بررسی شورای شهر قرار گرفت و محسن هاشمی به عنوان رئیس جلسه در مورد جزئیات این پیشنهاد گفت: بر اساس آئین‌نامه داخلی شورای شهر اعضا موظف هستند در ماه دو جلسه در محل شورای شهر برگزار کنند، اما می‌بینید که اعضای شورای شهر شش جلسه در ماه برگزار می‌کنند که جلسات یکشنبه به صورت ثابت و جلسات روزهای سه شنبه یک هفته در میان است.

وی با بیان اینکه در آئین‌نامه داخلی شورا قید شده است که جلسات باید در صحن علنی برگزار شود نه جای دیگر، گفت: حالا اعضای شورای شهر پیشنهادی مطرح کردند که این آئین‌نامه اصلاح شود اما من پیشنهاد می‌دهم جلسات یکشنبه‌ها به صورت ثابت و علنی در صحن باشد، اما جلسات روزهای سه شنبه به صورت مجازی برگزار شود.

وی افزود: این پیشنهاد به این دلیل مطرح می‌شود که آئین‌نامه داخلی شوراها باید به پیشنهاد شورای عالی استان در هیات وزیران به تصویب برسد و حالا چون این پروسه طولانی است پیشنهاد دیگری مطرح می‌کنیم اما دقت داشته باشید که درست نیست وقتی یک سوم کارمندان شهرداری باید سرکار حاضر باشند اعضای شورا برای خودشان یک آئین‌نامه اصلاح کنند و این در اذهان عمومی خوب نیست و بهتر است اجازه دهید که جلسات یکشنبه‌ها علنی برگزار شود و تا پایان بحران کرونا نیز جلسات سه شنبه‌ها مجازی برگزار شود، اما در جلسات سه شنبه‌ها نیز همه موارد طرح‌ها و لوایح را بررسی می‌کنیم و رای گیری منوط به جلسه‌های علنی می‌باشد و ما در جلسات مجازی مصوبه‌ای نداریم.

بهاره آروین در واکنش به این پیشنهاد گفت: در جلسات عادی همه افرادی که خواهان شرکت باشند می‌توانند شرکت کنند اما در جلسات مجازی چه اتفاقی می‌افتد؟ اینکه ما بحث‌هایمان را در جلسات مجازی انجام دهیم و تصمیم را در صحن بگیریم نزد افکار عمومی پسندیده نیست و به نظرم با منطق جلسات نیز همخوانی ندارد.

محمود میرلوحی نیز در واکنش به این پیشنهاد گفت: نیروهای عملیاتی شهرداری تهران در صف مقدم مقابله با کرونا قرار دارند و دیدید که در یک دوره جدید همکاری وزارت بهداشت با کمک شهرداری غربالگری در پایتخت را نیز انجام می‌دهد.

وی با بیان اینکه بنا به گفته ستاد کرونا تا کنون بیش از ۶۷ میلیون نفر در طرح غربالگری شرکت کردند اما مشارکت تهرانی‌ها به زحمت به ۵۰ درصد می‌رسد گفت: نرخ مشارکت تهرانی‌ها پایین است و حالا با کمک شهرداری تهران غربالگری وارد فاز جدیدی می‌شود.

وی با اشاره به برگزاری جلسات مجازی و تعطیلی مجلس گفت: دیدید که چه انتقاداتی به تعطیلی مجلس به دلیل شیوع کرونا شد و حالا نباید ما به مانند آنها کار کنیم.

به گزارش ایسنا، نهایتا محسن هاشمی گفت: این پیشنهاد یعنی برگزاری علنی جلسات روز یکشنبه و برگزاری جلسات مجازی روزهای سه شنبه در هیات رئیسه بررسی خواهد شد و در صورتیکه به این جمع‌بندی رسیدیم که این مهم انجام شود و یا در صورتیکه نیاز به طرح داشته باشد مجددا این موضوع را در صحن علنی مطرح خواهیم کرد.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.