افزایش ۳ برابری مسافران مترو در روز گذشته
نایب رییس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه گفت: روز گذشته متروی تهران شلوغ ترین روز کاری خود را در سال جدید با جابجایی ۲۸۸ هزار نفر پشت سرگذاشت.

به گزارش ایسنا، نوبخت با اشاره به تصمیم ستاد ملی مقابله با کرونا مبنی بر کاهش حجم فعالیت ناوگان حمل و نقل عمومی افزود: با توجه به افزایش تعداد مسافران اگرچه طبق برنامه ریزی های انجام شده باید با ۷۰ درصد ظرفیت به مردم خدمات رسانی می کردیم، اما ظرفیت جابجایی مسافر را افزایش دادیم تا مسافران بتوانند فاصله اجتماعی را رعایت کنند.

وی تصریح کرد: روز ۱۶ فروردین ماه ۹۸ بیش از ۲۸۸ هزار نفر مسافر مترو بوده‌اند، که این آمار نسبت به ایام تعطیلات نوروزی ۳ برابر افزایش داشته است.

نوبخت با اشاره به اینکه میزان مسافران مترو نسبت به اولین روز کاری در سال گذشته بیش از هشت درصد کاهش داشت، افزود: اگر روند افزایش مسافر در روزهای آینده ادامه داشته باشد امکان اجرای طرح فاصله اجتماعی در مترو امکان پذیر نیست.

مدیرعامل شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه خاطرنشان کرد: میزان جابجایی مسافر روزانه در متروی تهران بیش از یک میلیون و هشتصد هزار نفر است اما در این شرایط که تنها برخی از دستگاه‌های خدماتی و ضروری، کادر درمانی و بیمارستان‌ها، اورژانس و فعالیت ۳۰ درصد کارکنان دستگاه های اداری، در حال انجام است انتظار می رود تا تردد های غیر ضرور انجام نشود، چرا که ظرفیت واگن های مترو مشخص است و برای رعایت فاصله اجتماعی وقتی تعداد مسافران بالا رود هر چقدر هم خدمات رسانی را افزایش دهیم، این امر محقق نمی شود.

وی در پایان گفت: همچنان تمامی قطارها و ایستگاه ها به صورت روزانه شستشو و ضد عفونی می شوند، اما از شهروندان و مسافران محترم می خواهیم حتماً در زمان استفاده از مترو مسائل بهداشتی را رعایت کرده، فاصله اجتماعی را مدنظر قرار داده و از ماسک استفاده کنند.

به گزارش مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه، نوبخت افزود: مسافرانی که مشکوک به ابتلا به این ویروس هستند درخواست داریم از این شبکه برای تردد استفاده نکنند. همچنین مسافران از دستفروشان خرید نکنند و اگر کار واجبی ندارند از خانه بیرون نیایند و از شبکه مترو استفاده نکنند.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.