لزوم تداوم اقدامات پیشگیرانه برعلیه کرونا در سلسله
فرماندار سلسله گفت: مردم شهرستان همکاری خوبی در خصوص کنترل ویروس کرونا داشته‌اند اما لازم است که تا کنترل کامل آن و رسیدن به سطحی پایدار، اقدامات پیشگیرانه تداوم داشته باشند.

شریف خسروی امروز در جلسه ستاد شهرستانی پیشگیری از کرونا در سالن جلسات فرمانداری با تأکید بر اینکه اقدامات پیشگیرانه و در عین حال سختگیرانه باید تا بیستم فروردین‌ماه در شهرستان ادامه داشته باشند، اظهار کرد: تمامی سختگیری‌های انجام شده برای این است که به چرخه سابق بازنگردیم و اقداماتی که در راستای کنترل ویروس در شهرستان انجام شده است هدر نرود.

وی با تأکید بر لزوم استمرار کنترل ورودی‌های شهرستان و جلوگیری از ورود خودروهای غیربومی به شهر، عنوان کرد: سلامت مردم قابل مسامحه نیست و تا جایی که در توان و بضاعت شهرستان است باید تمامی دستگاه‌های اجرایی پای‌کار باشند و تا کنترل کامل ویروس در شهرستان تلاش خود را بکار گیرند.

فرماندار سلسله با اشاره به لزوم انجام مرتب گشت‌های مشترک پایش بازار شهرستان، تصریح کرد: اداره صنعت و معدن و تعزیرات باید نظارت داشته باشند که تا بیستم فروردین‌ماه و تعیین تکلیف مجدد، کلیه مشاغل غیرضروری شهرستان به‌جز فروشندگان موادغذایی و بهداشتی تعطیل باشند.

خسروی با اشاره به برخی گزارشات رسیده مبنی بر فک پلمپ برخی واحدها توسط مالکان، افزود: با هماهنگی با دادستان، کلیه اماکنی که از دستورات شورای سلامت در بحث پیشگیری از کنترل ویروس کرونا، سرپیچی کنند به مدت یکماه پلمپ می‌شوند.

وی خاطرنشان کرد: گرچه سختگیری‌های موجود معیشت برخی را با مشکل مواجه خواهد کرد اما به دلیل اینکه پای سلامت و جان مردم در میان است باید همه همکاری لازم را در این خصوص داشته باشیم، سهل‌انگاری برخی و شروع به فعالیت آن‌ها می‌تواند ضربه‌های جدی به‌سلامت دیگران وارد نماید لذا اگر سختگیری در این خصوص صورت می‌گیرد برای سلامت همه است.

فرماندار سلسله با تأکید بر لزوم کنترل بیماران کرونایی بهبود یافته و عدم تردد آن‌ها در سطح شهر توسط شبکه بهداشت و درمان، عنوان کرد: مناطق تفریحی شهرستان باید کماکان بسته باشند و ادارات نیز به‌جز فرمانداری، شبکه بهداشت و درمان، تعزیرات و صنعت و معدن با یک‌سوم ظرفیت خود فعالیت کنند.

خسروی با تأکید بر جلوگیری از ایجاد تجمعات و مراسم‌های سوگواری در شهرستان، بیان کرد: شهرداری، شبکه بهداشت و نیروی انتظامی در این خصوص باید پای کار باشند و اجازه ندهند تا برقراری شرایط پایدار در شهرستان، هرگونه مراسم عزاداری و تجمعی در شهرستان برگزار شود.

وی با تأکید بر لزوم سم‌پاشی و ضدعفونی محلات و نقاط اولویت‌دار، افزود: لازم است که میوه‌فروشان سیار نیز در سطح شهر پراکنده باشند و در نقطه خاصی تجمع نکنند.

فرماندار سلسله اظهار کرد: همه باید تا رسیدن به وضعیت پایدار در شهرستان و کنترل ویروس کرونا، همکاری لازم را با ستاد شهرستانی پیشگیری از کرونا داشته باشند.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.