اجرای طرح کشیک اصناف در راستای تامین خدمات ضروری مورد نیاز مردم
فرماندار رشت با بیان اینکه طرح تعطیلی واحدهای صنفی تا ۲۰ فروردین ادامه خواهد داشت، گفت: در راستای تامین برخی از خدمات ضروری مورد نیاز مردم، خدمات رسانی اصناف ارائه دهنده این خدمات در قالب کشیک ارائه خواهد شد.

میرشمس مومنی‌زاده امروز در جلسه ستاد مقابله با کرونای شهرستان رشت با اشاره به جمعیت یک میلیونی شهرستان رشت، اظهار کرد: با توجه به سرعت بالای انتقال این ویروس، با فرض عدم رعایت دستورات بهداشتی و عدم جلوگیری از تجمعات، ابتلا به بیماری حداقل ۲۰ درصد از جمعیت این شهرستان، یعنی حدود ۲۰۰ هزار نفر هم متحمل بوده و حتی اگر تنها بیماری پنج درصد از این بیماران فرضی، حاد می‌شد، با توجه به تعداد محدود تخت‌های icu، رخداد یک فاجعه انسانی تاریخی در شهرستان رشت، غیر قابل اجتناب بود.

فرماندار شهرستان رشت، ضمن تقدیر و تشکر از تمامی دست اندرکاران امر تامین سلامت مردم از قبیل امدادگران، نیروهای انتظامی و همچنین آحاد مردم جامعه که برای مقابله با این بیماری عزم خود را جزم نمودند، افزود: همکاری مردم اعم از اصناف، بازاریان و حتی دستفروشان بسیار ستودنی بود و یقینا اگر همکاری مردم نبود ما نمی‌توانستیم از وضعیت بحرانی و افزایشی شیوع بیماری کرونا خارج شویم.

وی با بیان اینکه با همکاری مردم و اصناف شهرستان، روند مدیریت بیماری کرونا در سطح شهرستان رضایت بخش است، گفت: تنها در صورت همکاری مستمر مردم می‌توانیم به زودی و با موفقیت بر این بیماری فائق بیائیم.

مومنی‌زاده، با بیان اینکه عادی سازی شرایط زندگی مردم هدف اصلی ستاد مقابله با کرونا است، تصریح کرد: با توجه به آخرین بخشنامه ستاد ملی مبارزه با کرونا، تعطیلی بازار، تا تاریخ بیستم تداوم خواهد داشت و در طول این مدت با احصاء آمار بیماران در کل کشور، این اطلاعات در ستاد ملی مبارزه با کرونا و با حضور هیئت دولت مورد بررسی قرار می‌گیرد و در خصوص تداوم این طرح تصمیم‌گیری خواهد شد.

وی با اشاره نیاز ضروری مردم به برخی از خدمات واحدهای صنفی، گفت: در همین راستا با تصمیم ستاد مقابله با کرونا، طرح کشیک واحدهای صنفی خدمات فنی شامل تاسیسات، الکتریکی، لوازم گرمایشی، تعمیرات لوازم خانگی، باطری سازان، تعمیرات ساعت و دماسنج، آهنگری، رایانه و الکترونیک، تعمیرات و لوازم جانبی موبایل، تعمیرکاران اتومبیل و عرضه کنندگان لاستیک خودرو، سموم کشاورزی، ظروف یکبار مصرف و خشکشویی و خدمات رستورانی بیرون بر به صورت چرخشی در سطح شهرستان رشت اجرایی می‌شود.

فرماندار شهرستان رشت با اشاره به شیوع بیماری وبا در سالیان دور و از دست رفتن انسان‌های بسیار به دلیل ابتلا به این بیماری در شهرستان رشت، تصریح کرد: کرونا نیز از جمله بیماری‌های مسری و خطرناک است که نمی‌توان نسبت به آن غفلت و سهل انگاری نمود، زیرا پای جان هزاران هزاران انسان در میان است‌.

وی با تقدیر از همکاری خوب آحاد مردم شهرستان رشت در روز ۱۳ فروردین، افزود: خوشبختانه همکاری مردم در روز طبیعت باعث پیشرفت و برداشتن گام بلندی در خصوص مهار نسبی این بیماری، در این شهرستان شد و در حال حاضر وضعیت استان ما نسبت به برخی از استان‌ها، در مرحله بهتری قرار دارد.

مومنی‌زاده با تاکید بر قانونمداری و التزام و احساس مسئولیت همه در قبال سلامت عمومی جامعه، اظهار کرد: چیزی مهمتر از حیات و ممات و مرگ انسان‌ها نبوده و در شرایط کنونی که خطر مرگ انسان‌ها را تهدید می‌کند، هیچ خدمتی با ارزش‌تر از این خدمت نیست و ما با قدرت و انگیزه کافی تا حصول نتیجه کامل، آن را دنبال خواهیم نمود.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.