مراقبت مضاعف از گروه‌های پرخطر در دوره همه‌گیری/ ۹۰ درصد شاهرودی‌ها حداقل یک‌بار ارزیابی شدند
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود از ارزیابی و غربالگری ۹۰ درصد جمعیت تحت‌پوشش این دانشگاه خبر داد.

دکتر رضا چمن در گفت‌وگو با خبرنگاران با اعلام این خبر اظهار کرد: این تعداد از جمعیت تحت‌پوشش دانشگاه حداقل یک بار مورد ارزیابی و غربال قرار گرفتند.

وی با اشاره به برخی خبرها در خصوص اثربخشی برخی اقلام دارویی خاطرنشان کرد: در خصوص مباحثی که در رابطه با درمان دارویی کروناویروس در سطوح مختلف ملی و بین المللی مطرح است، در کشور ما نیز یک کمیته علمی در ستاد ملی مقابله با کروناویروس بر اساس آخرین شواهد علمی روز تصمیم گیری می کند و حقیقت امر این است که شواهد بسیار محدودی مبنی بر اثر بخشی نسبی برخی داروها وجود دارد که بر همان اساس توصیه و تجویز می گردند ولی شواهد قوی مبنی بر اثر بخشی متقن همین داروها نیز وجود ندارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود با اشاره به شیوع کروناویروس و انتقال فرد به فرد آن بر لزوم محافظت بیشتر از گروه‌های پرخطر و سالمندان تاکید و تصریح کرد: اگرچه خطر ابتلا به کووید۱۹ برای همه افراد و رده‌های سنی وجود دارد اما توصیه اکید ما بر این است که از افراد سالمندان و آن دسته از افرادی که دارای بیماری های مزمن زمینه ای بوده و در شمار افراد پرخطر تقسیم‌بندی می‌شوند مراقبت بیشتری صورت گیرد.

این متخصص همه‌گیری با بیان اینکه اینگونه افراد باید هم در منزل و هم در مراکز درمانی مورد مراقبت بیشتری قرار گیرند ادامه داد: توصیه می‌شود چنانچه خانواده‌ها، فرد سالمندی در منزل دارند در طول دوره همه‌گیری برای کاهش احتمال انتقال بیماری تا حد امکان از خروج افراد سالمند اجتناب کرده و در منزل نیز ارتباطات با سالمندان را مدیریت کنند. ضمن اینکه باید آموزش‌های لازم در ارتباط با کووید۱۹ و راه‌های انتقال آن به فرد سالمند نیز داده شود.

وی با بیان اینکه باید تردد سالمند در دوره همه‌گیری شدیدا محدود شود گفت: در صورتی که فرد سالمند سابقه ابتلا به بیماری های زمینه‌ای و از جمله دیابت، بیماری های قلبی - عروقی، تنفسی و... را داشته باشد باید مراقبت‌ها مضاعف و با حساسیت بیشتری از وی مراقبت کرد.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.