فعالیت اتوبوس‌های درون شهری کرج از سرگرفته می‌شود
رئیس سازمان حمل نقل بار و مسافر شهرداری کرج از احتمال آغاز فعالیت اتوبوس‌های دورن شهری این کلانشهر از ۲۱ فروردین خبر داد.

مجید استاد کاظمی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: به دستور ستاد مدیریت کرونای استان فعالیت‌های اتوبوس‌های درون شهری کرج از اول فروردین تا کنون متوقف شده است.

وی ادامه داد: با توجه به کنترل نسبی ویروس کرونا و پایان تعطیلات نوروزی، به احتمال زیاد فعالیت اتوبوس‌های درون شهری کرج از ۲۱ این ماه از سرگرفته می شود.

استاد کاظمی تاکید کرد: متوقف شدن فعالیت ناوگان اتوبوسرانی و کاهش محسوس تعداد مسافران ناوگان تاکسیرانی، ضرر و زیان زیادی به کسانی که در سیستم حمل و نقل عمومی کرج مشغول به کار هستند، وارد کرده است.

وی تصریح کرد: هر چند بعد از شیوع ویورس کرونا دستورالعملی مبنی بر تعطیلی ناوگان تاکسیرانی ابلاغ نشده ولی به واسطه کاهش محسوس تعداد مسافر، تاکسیداران عملا به صورت شیفتی و نوبتی در خطوط مشغول به کار هستند.

وی ادامه داد: کاهش تعداد مسافر باعث شده به عنوان مثال در خطی که ۱۴۰ تاکسی دارد، روزانه کمتر از ۱۰ تاکسی مستقر باشند و به شهروندان خدمات رسانی کنند.

این مسئول خاطر نشان کرد: متاسفانه شیوع کرونا باعث آسیب جدی به مشاغل خرد و روزمزد شده که امیدواریم دولت تصمیماتی برای جبران بخشی از خسارات آنها اتخاذ کند.

رئیس سازمان حمل نقل بار و مسافر شهرداری کرج گفت: تقریبا از ۲۰ اسفند افت تعداد مسافران تاکسی و اتوبوس آغاز شد و این مساله معیشت برخی از رانندگان را با مشکل مواجه کرده است.

وی افزود: امیدواریم با ادامه طرح فاصله گذاری اجتماعی و رعایت اصول بهداشتی از سوی شهروندان به زودی شاهد کاهش آمار مبتلایان به ویروس کرونا در استان باشیم و کم کم به سمت عادی شدن امور زندگی پیش برویم.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.