اعلام ۳ دقیقه سکوت در چین به یاد قربانیان کروناویروس
چین با اعلام سه‌ دقیقه سکوت و توقف کل کشور در این سه دقیقه به صورت نمادین برای چند هزار قربانی کروناویروس در کشور خود سوگواری کرد.

به گزارش ایسنا، امروز (شنبه) علاوه بر سه دقیقه سکوت به احترام قربانیان کروناویروس در چین، روز یادبود بیش از ۳۳۰۰ نفری که در اثر ابتلا به کووید-۱۹ جان خود را از دست داده بودند، اعلام شد.

ساعت ۱۰:۰۰ صبح امروز به وقت محلی تمامی افراد در سراسر چین سه دقیقه به احترام قربانیان کروناویروس ایستاده سکوت کردند.

ماشین‌ها، قطارها و کشتی‌ها نیز به یاد این قربانیان بوق‌های خود را به صدا در آورده و آژیرهای حمله هوایی نیز به صدا در آمدند. پرچم‌های کشور نیز همگی به حالت نیمه برافراشته در آمدند.

اولین موارد ابتلا به کروناویروس جدید در اواخر سال گذشته میلادی (۲۰۱۹) در شهر مرکزی ووهان چین واقع در استان هوبئی شناسایی شد. از آن زمان تاکنون این ویروس در سراسر جهان شیوع یافته و به یک همه‌گیری جهانی تبدیل شده است که بیش از یک میلیون و ۱۰۰ هزار نفر را در سراسر جهان مبتلا کرده و نزدیک به ۶۰ هزار مبتلا در ۲۰۵ کشور و منطقه جهان بر جای گذاشته است.

در مراسم سه‌ دقیقه‌ای یادبود قربانیان کروناویروس در چین، هم‌چنین در ووهان همه چراغ‌های راهنمایی و رانندگی در مناطق شهری در ساعت ۱۰ قرمز شد و به مدت سه دقیقه ترافیک نیز متوقف شد.

دولت چین این مراسم را هم‌چنین فرصتی برای ادای احترام به "شهدای کادر درمان"، ۱۴ عضو کادر درمانی که طی مقابله با شیوع کروناویروس جان خود را از دست داده بودند، دانست.

لی وین‌لیانگ، پزشکی که برای نخستین بار نسبت به شیوع کروناویروس در ووهان هشدار داده و به همین علت از سوی مقامات چین مورد توبیخ قرار گرفته بود نیز در میان شهدای یاد شده توسط دولت چین قرار دارد.

رییس جمهور چین نیز به همراه دیگر مقامات این کشور با زدن گل‌های سفید به سینه‌های خود در مراسم ادای سکوت در پکن حضور داشتند.

مراسم یادبود قربانیان کروناویروس امروز همزمان با فستیوال سالانه "چینگ‌مینگ" چین که طی آن میلیون‌ها خانواده چینی به اجداد خود احترام می‌گذارند، برگزار شد.

آخر هفته گذشته شهر ووهان چین که مرکز اولیه شیوع بیماری کووید-۱۹ بود، پس از گذشت بیش از دو ماه قرنطینه بازگشایی شد.

امروز (شنبه) چین از ثبت ۱۹ مورد جدید ابتلا به کروناویروس خبر داد که از ۳۱ مورد جدید ثبت شده در روز گذشته (جمعه) کمتر بوده است. به گفته مقامات چین، ۱۸ مورد از این موارد جدید ابتلا مربوط به مسافرانی است که از خارج وارد کشور شده‌اند. به همین دلیل چین به منظور کنترل موارد مبتلایی که از کشورهای خارجی وارد این کشور می‌شوند، موقتاً همه بازدید کنندگان خارجی را ممنوع کرده است. این ممنوعیت شامل افرادی که حتی ویزا یا اجازه اقامت داشته باشند نیز می‌شود.

بنا بر گزارش شبکه خبری بی‌بی‌سی، با کم شدن بحران کروناویروس در چین و کنترل شیوع، سایر نقاط جهان کاملاً درگیر این بیماری هستند.

نظر کاربران را اینجا ببینید. ( تعداد نظرات: ۱ )