آیا انتقال کروناویروس از طریق تماس جنسی ممکن است؟
مدیرگروه بیماری‌های عفونی و گرمسیری دانشگاه علوم پزشکی اهواز با اشاره به احتمال انتقال کروناویروس از راه تماس جنسی گفت: باید این ویروس و بیماری را بیشتر بشناسیم و در این شرایط باید این‌گونه فکر کنیم که این ویروس ممکن است همه علائم را بدهد و از همه طریق منتقل شود.

دکتر سید محمد علوی در گفت‌وگو با ایسنا، در خصوص انتقال کروناویروس از طریق تماس جنسی، اظهار کرد: هنوز زمان زیادی از ورود این ویروس به جهان هستی و مملکت ما نگذشته است و نمی‌توان جواب برخی سوال‌ها را پاسخ داد.

وی افزود: پیش از این بسیاری از مطالب گفته شده بود اما در عمل مشاهده کردیم که وضعیت بدتر بوده است؛ مثلا در ابتدا فکر می‌کردیم میزان مرگ و میر ناشی از این ویروس ۲ درصد است اما اکنون مشاهده می‌کنیم که مرگ و میر بسیار بیشتر از این رقم است.

علوی ادامه داد: اکنون مشاهده شده که میزان واگیری این ویروس نیز بسیار بیشتر از آن است که فکر می‌کردیم و مشاهده می‌شود علائم بیماری نیز بسیار فراتر از مواردی است که در ابتدا بیان می‌شد. ابتدا گفته می‌شد که کروناویروس جدید، تنها سیستم تنفسی را درگیر می‌کند اما اکنون می‌بینیم که قلب، مغز و حتی بویایی و چشایی را نیز درگیر می‌کند.

مدیرگروه بیماری‌های عفونی و گرمسیری دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز ادامه داد: هنوز موارد زیادی در مورد کرونا وجود دارد که نمی‌توانیم به آن‌ها پاسخ دهیم زیرا باید این ویروس و بیماری را بیشتر بشناسیم.

وی با اشاره به احتمال انتقال کروناویروس از راه تماس جنسی نیز تصریح کرد: در این شرایط باید این‌گونه فکر کنیم که این ویروس ممکن است همه علائم را بدهد و از همه طریق منتقل شود. درست است که اکنون می‌گوییم بیشترین راه انتقال ویروس از طریق قطرات تنفسی و تماس با سطوح آلوده است اما این موضوع به معنی این نیست که این بیماری از راه‌های دیگر منتقل نمی‌شود. باید منتظر بمانیم تا تحقیقات و بررسی‌های بیشتری انجام شود.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.