نگهداری ۸۰ نفر از بهبودیافتگان کرونا در نقاهتگاه شهر ابریشم
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان اصفهان گفت: با هماهنگی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان هم اکنون حدود ۸۰ نفر در نقاهتگاه شهر ابریشم نگهداری می شوند تا دوره نقاهت کرونا را طی کرده و به خانه های خود بازگردد.

علی محمد هاشمی در گفت و گو با ایسنا، اظهار کرد: با توجه به مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا، به ما اطلاع داده شد که به دلیل کاهش تردد در جاده ها، پایش و غربالگری دیگر ضرورتی ندارد، ولی ممنوعیت ورود و خروج از طریق پلیس راه همچنان پابرجاست.

وی افزود: براین اساس استقرار نیروهای هلال احمر اصفهان در مبادی ورودی و پایگاه های غربالگری کرونا از روز ۱۴ فروردین ماه کاهش یافت و تب سنجی متوقف شد.

هاشمی در خصوص مرکز نگهداری بهبود یافتگان کرونا در اصفهان، تصریح کرد: در حال حاضر مکانی که برای نگهداری بهبود یافتگان کرونا در نظر گرفته شده در شهر ابریشم است، البته مکان های دیگری هم پیش بینی شده که خوشبختانه تا الان به این مکان ها نیازی نبوده است.

وی با اعلام اینکه با هماهنگی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان هم اکنون حدود ۸۰ نفر در این مرکز نگهداری می شوند تا دوره ای که برای بهبود و نقاهت کرونا لازم دارند را طی کرده و به خانه های خود بازگردند، گفت: افرادی که بعد از بهبودی، امکان قرطنینه خانگی و جدا بودن از اعضای خانواده را نداشته اند در این محل بستری شده اند تا دوره نقاهت خود را طی کنند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان اصفهان با بیان اینکه امکاناتی در شهر ابریشم وجود دارد که مکان های دیگر این امکانات را نداشتند، افزود: هم اکنون پزشکان و پرستاران توسط دانشگاه علوم پزشکی اصفهان به منظور مراقبت و نگهداری از بهبود یافتگان در این مکان سوی علوم پزشکی به این کار گماشته شده اند و حتی نیروهای داوطلب نیز در این مکان حضور دارند و سلامت افراد را رصد می کنند، در این راستا جمعیت هلال احمر اصفهان وظیفه پشتیبانی را بر عهده دارد و وظیفه درمان به عهده دانشگاه علوم پزشکی است.

وی همچنین با اشاره به اینکه خوشبختانه تاکنون به مراکز دیگری که برای نگهداری بهبود یافتگان پیش بینی شده بود نیاز نشده، خاطرنشان کرد: از جمله مکان های پیش بینی شده مجموعه ورزشگاه بانو امین است که این مکان هم آماده شده اما خوشبختانه هنوز نیازی به بهره برداری از آن نبوده است، مکان دیگری نیز از سوی ارتش آماده شده که به دلیل نبود بیمار تا الان نیاز نبوده که مورد بهره برداری قرار گیرد.

هاشمی در ادامه اظهارکرد: نیروهای جمعیت هلال احمر اصفهان در اجرای طرح فاصله گذاری اجتمای فعال هستند و هر زمان که پروتکل های جدید اعلام و اطلاع رسانی شود، در اجرای طرح ها مشارکت فعال خواهند داشت.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر اصفهان به مردم توصیه کرد که در خانه بمانند و تنها در صورت ضرورت از منزل خارج شوند تا ترددهای شهری کاهش یابد و بتوانیم هرچه زودتر شاهد شکست کرونا باشیم.

وی یادآور شد: باتوجه به اینکه نیروهای هلال احمر در معرض ویروس کرونا بودند خوشبختانه با رعایت دستورالعمل های بهداشتی تاکنون هیچ کدام از نیروهای هلال احمر اصفهان به کرونا مبتلا نشده اند.

همچنین معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر اصفهان در خصوص آمار غربالگری انجام شده از ۲۴ اسفند ۹۸ تا ۱۳ فروردین ماه گفت: در طرح پایش و غربالگری بالغ بر یک میلیون و ۳۸۲ هزار و ۶۶۷ نفر در پایگاه های هلال احمر غربالگری شدند.

داریوش کریمی افزود: در این میان یک هزار و ۴۹۹ نفر علامت کرونا داشتند و یک هزار و ۲۷ نفر به مراکز بهداشتی و درمانی ارجاع شدند.

وی تعداد نیروهای هلال احمر اصفهان که در طرح پایش و غربالگری کرونا در این ایام مشارکت داشتند را ۴۲ نفر و تعداد نیروهای داوطلب را ۲۰۷ نفر اعلام کرد.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.