درخواست از پزشکان و پرستاران مسلمان برای حضور در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی آلمان
شورای مرکزی مسلمانان آلمان در فراخوانی از همه پزشکان و پرستاران بازنشسته و همچنین دانشجویان پزشکی و پیراپزشکی مسلمان خواسته است تا در بحران کورونا به بیمارستان‌های آلمان کمک کنند.

به گزارش ایسنا، به نقل از سازمان فرهنگ وارتباطات اسلامی، به نقل از رایزنی فرهنگی ایران در آلمان، آیمان مازیک- رئیس شورای مرکزی مسلمانان آلمان- در این باره گفت: بیمارستان‌ها و مراکز درمانی آلمان، اکنون به دلیل شیوع سریع ویروس کورونا و افزایش عفونت‌ها به شدت نیازمند کادر پزشکی داوطلب هستند. ما می‌خواهیم در این بحران اجتماعی به دولت و مردم آلمان کمک کنیم. از این رو از پزشکان و پرستاران مسلمان که بازنشسته شده‌اند و همچنین دانشجویان مسلمان در رشته‌های پزشکی و پیراپزشکی، خواسته‌ایم تا برای کمک به جامعه آلمان اعلام آمادگی کنند. خوشبختانه در این مدت کم، بازخوردهای خوبی از جامعه مسلمانان داشته‌ایم.

به گفته مازیک، تمام افرادی که داوطلب کار در بیمارستان‌های آلمان هستند، می‌توانند با ارسال ایمیل به شورای مرکزی مسلمانان، آمادگی خود را برای کار در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی اعلام کنند. سپس این افراد به مسئولان بیمارستان‌ها و مراکز درمانی در ایالت‌های مختلف معرفی می‌شوند و به تدریج در مناطق مختلف به کار گرفته خواهند شد.

رئیس شورای مسلمانان آلمان در این باره گفت: ما می‌خواهیم که کادر درمانی آلمان تقویت شود تا بتوانیم از این بحران خارج شویم. ما مسلمانان دعا می‌کنیم که خداوند متعال پشتیبان کشور و کادر درمان آن باشد.

نظر کاربران را اینجا ببینید. ( تعداد نظرات: ۱ )