ضریب سرایت کرونا در استان سمنان چقدر است؟
به گفته وزیر معین استان سمنان در ستاد مقابله با کرونا، هر فرد مبتلای کرونایی در شهرستان‌های تحت‌پوشش علوم پزشکی سمنان ۱.۳ و هر کرونایی در دو شهرستان تحت‌پوشش علوم پزشکی شاهرود ۱.۲۶ نفر را مبتلا کرده است.

محمد جواد آذری جهرمی اعلام کرد: پارامتر RQ یا ضریب سرایت بیماری از هر فرد مبتلا به فرد دیگر در سمنان ۱.۳ و در شاهرود ۱.۲۶ رسیده که اعداد خوبی است.

به گزارش ایسنا- در مکاتبه ی آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و وزیر معین استان سمنان در ستاد ملی مدیریت مقابله با کرونا با جهانگیری ، معاون اول رئیس جمهور مطرح شد :

گزارش ها و ارزیابی های انجام شده از استان سمنان، نشانگر فعالیت خوب و قابل تقدیر استاندار و تیم درمانی استان است که پیشنهاد دارم به صلاحدید مورد تقدیر حضرتعالی قرار گیرد.‌

محمد جواد آذری جهرمی در مکاتبه با اسحاق جهانگیری ، معاون اول رییس جمهور با اشاره به تلاش خوب استاندار و تیم درمانی استان ، خواستار تقدیر و تجلیل از دست اندرکاران مقابله با کرونا در استان سمنان شد.

محمد جواد آذری جهرمی در مکاتبه با اسحاق جهانگیری ، معاون اول رییس جمهور با اشاره به تلاش خوب استاندار و تیم درمانی استان ، خواستار تقدیر و تجلیل از دست اندرکاران مقابله با کرونا در استان سمنان شد و عنوان کرد: پارامتر RQ - ضریب سرایت بیماری از هر فرد به فرد دیگر، یا به عبارتی هر بیمار چه تعداد دیگر را بیمار می کند در سمنان به ۱.۳ و در شاهرود ۱.۲۶ رسیده است که اعداد خوبی می باشد.

جهرمی اضافه کرد: در استان سمنان موج اول پیک بیماری در تاریخ ۲۶اسفند ۹۸ تجربه شده است و در حال حاضر عدد بستری کاهشی است.‌

وزیر معین استان سمنان در ستاد ملی مدیریت مقابله با کرونا در مکاتبه ی خود با معاون اول رئیس جمهور با اشاره به لزوم تخصیص اعتبار مناسب به دانشگاه‌های علوم پزشکی استان سمنان به‌منظور ایجاد عوامل انگیزشی کارکنان و همچنین تامین تجهیزات درمانی نوشت‌: تردد مسافر در استان سمنان به خوبی مدیریت شده و جمعیت ساکن استان در ۵ فروردین ۱۳۹۹ به نسبت ۲۳ اسفند ۱۳۹۸ ، به میزان۰.۵ درصد کاهشی بوده است.

وی اضافه کرد: برای تامین اقلام بهداشتی مورد نیاز مردم‌، با مدیریت استانداری اپلیکیشنی طراحی شده که با کمک شرکت ملی پست‌، اقلام بر اساس کد پستی درب منازل مردم توزیع شده است .

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات همچنین در مکاتبه ی خود عنوان کرد: جمعیت تحت پوشش در دانشگاه علوم پزشکی سمنان ۸۶ درصد در طرح غربالگری حضور یافته اند و این عدد در دانشگاه علوم پزشکی شاهرود ۷۰درصد است.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.