تعطیلی اصناف غیر ضروری همچنان ادامه دارد
فرماندار نجف آباد گفت: طرح فاصله گذاری اجتماعی تا تاریخ بیستم فروردین ماه امسال اجرا می شود.

مجتبی راعی در گفت و گو با ایسنا، اظهار کرد: دستور العمل اجرایی قطع زنجیره انتقال کرونا و محدودیت هایی که از سوی ستاد ملی مقابله با کرونا ابلاغ شده بود تا تاریخ بیستم فروردین ماه پا برجاست و در صورت نیاز، تمدید خواهد شد.

وی افزود: در مبادی ورودی نجف آباد با محوریت نیروی انتظامی همچنان از ورود خودروها با پلاک غیر بومی جلوگیری می شود، همچنین پارک ها و مراکز فرهنگی تا ابلاغ دستور العمل بعدی تعطیل هستند.

راعی، از پابرجا بودن تعطیلی اصناف غیر ضروری شهرستان نجف آباد خبر داد و خاطرنشان کرد: در آخرین جلسه ستاد شهرستانی مقابله با کرونا مقرر شد به منظور اقناع اصناف در خصوص استمرار تعطیلی، جلسه ای با روسای اتحادیه ها برگزار شود. تمام اصناف غیر ضروری در شهرستان نجف آباد باید تا تاریخ ابلاغی از سوی ستاد ملی مقابله با کرونا غیر فعال باشند، اتاق اصناف و اداره صمت نیز در صورت مشاهده تخلف بر اساس ضوابط موجود اقدام می کنند.

فرماندار شهرستان نجف آباد درباره تمدید احتمالی طرح فاصله گذاری اجتماعی تصریح کرد: بررسی طرح جدید فاصله گذاری هوشمند در وزارت بهداشت در حال انجام است. در این طرح بسیاری از اصناف می توانند با رعایت مقررات و دستور العمل های بهداشتی فعالیت صنفی خود را آغاز کنند، با این حال باید منتظر دستورالعمل بعدی ماند.

راعی مشارکت مردم در ثبت اطلاعات در سامانه سلامت را پایین دانست و تاکید کرد: با وجود اینکه برخی از مناطق و روستاهای شهرستان نجف آباد ثبت نام صد درصدی داشته اند، اما آمارها نشان می دهد که کمتر از ۴۰ درصد از مردم شهرستان در این سامانه ثبت نام کرده اند. مردم شهرستان نجف آباد باید در نظر داشته باشند که برای کنترل و مدیریت بحران به وجود آمده ثبت اطلاعات آنها در سامانه سلامت ضروری است، در همین راستا استفاده از تمام ظرفیت های دستگاه ها و نهادهای اجرایی شهرستان در دستور کار قرار گرفته است.

راعی با تقدیر از مشارکت و همکاری مردم نجف آباد در روزهای دوازده و سیزدهم فروردین ماه، اظهار کرد: با توجه به بررسی های میدانی که انجام دادیم تردد مردم شهرستان در روزهای دوازدهم و سیزدهم فروردین، به کمترین تعداد ممکن رسیده بود و روزهای خلوت و کم ترددی را شاهد بودیم.

فرماندار شهرستان نجف آباد ضمن توصیه مردم به حضور در خانه های خود، گفت: مردم باید در نظر داشته باشند که هنوز در مرحله کنترل و مدیریت این ویروس قرار داریم و نمی توان گفت که ویروس کرونا مهار شده است. شهروندان باید تنها برای انجام امور ضروری از خانه خارج شده و مایحتاج خود را با روش های غیر حضوری و برخط تامین کنند.

وی اضافه کرد: با توجه به قرار گرفتن در آستانه جشن های میلاد حضرت ولی عصر(عج) و ممنوعیت سراسری برگزاری این جشن ها، پیشنهاد می کنم که مردم و خیرین با حضور در خیریه ها، ستادهای مردمی و کمیته امداد امام خمینی(ره)، نذوراتی که برای این جشن ها صرف می کردند را صرف تهیه و توزیع بسته های کمک معیشتی برای افراد نیازمند و آسیب دیده ناشی از تعطیلی اصناف و مراکز تجاری کنند.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.