«برج آزادی»، سفیر فرهنگ روزهای کرونایی
«برج آزادی» تهران این روزها که ایران درکنار کشورهای مختلف جهان با ویروس «کرونا» دست و پنجه نرم می‌کند، در نقش سفیر فرهنگی در عرصه داخلی و خارجی فعالیت می‌کند.

به گزارش ایسنا، در بهمن ماه سال گذشته، عبارت «قوی باش ووهان» با هدف اعلام همبستگی با مردم چین در مقابله ویروس «کرونا» بر روی بدنه برج آزادی تهران نقش بست.

سفیر چین در ایران که در این مراسم نورپردازی حضور داشت در واکنش به این اقدام در صفحه توئیتر نوشت:« چین از ابراز همدردی و همبستگی ارزنده ایرانیان قدردانی می‌کند. حمایت ایرانیان نشان‌دهنده آشکار دوستی چند هزار ساله چین و ایران است و هرگز یک اپیدمی نمی‌تواند این دوستی عمیق را سست کند.»

دهم فرودین نیز، برج آزادی تهران به احترام کادر پزشکی سفید پوش شد و عبارت «در خانه بمانیم» بر روی آن نقش بست. روابط عمومی برج آزادی، تشکر از دست‌اندرکاران پزشکی کشور که به عنوان مدافعان جان بر کف سلامت در خط مقدم مواجهه و مبارزه با ویروس کرونا بار سنگینی را بر دوش دارند و توجه به پویش ملی «در خانه بمانیم» را اهداف این اقدام عنوان کرد.

چندی پیش، همزمان با «روز جمهوری اسلامی ایران»، نورپردازی سه بعدی برای اعلام همبستگی و همدردی با کشورهای درگیر ویروس «کرونا» در برج آزادی تهران اجرا شد.

در این راستا بخش «عکس روز نشریه گاردین» که به معرفی روزانه منتخبی از عکس‌های کشورهای مختلف اختصاص دارد، تصویری از این مراسم برج آزادی تهران را به عنوان عکس روز «۳۱ مارس» منتشر کرد.

«گاردین» نوشت:«برج آزادی با تصویر پرچم کشورهای درگیر «کرونا» نورپردازی شد. پیام تشکر و قدردانی از متخصصان حوزه سلامت و کادر پزشکی این کشور که سعی در متوقف کردن شیوع این ویروس دارند نیز به نمایش درآمد.»

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.