استاندار: ۹۵ درصد مردم سیستان و بلوچستان در طرح غربالگری کرونا شرکت کرده اند
استاندار سیستان و بلوچستان گفت: میانگین مشارکت مردم در طرح غربالگری در بین ۳ دانشگاه علوم پزشکی استان ۹۵ درصد می باشد که در حوزه دانشگاه علوم پزشکی زاهدان ۹۸ درصد، در حوزه دانشگاه علوم پزشکی زابل ۹۴ درصد و در حوزه دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر ۹۳ درصد می باشد.

احمد علی موهبتی در جلسه ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا که با حضور اعضای این ستاد و فرمانداران شهرستانهای تابعه به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، ضمن قدردانی از همراهی مردم و رعایت توصیه ها ودستوالعمل‌های بهداشتی و اقدامات متولیان بخش بهداشت و درمان در اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی‌گفت: سیستان و بلوچستان به نسبت جمعیت،کمترین آمار ابتلا به بیماری کرونا را در کشور دارد.

وی اضافه کرد: این در شرایطی است که تا کنون حدود ۵۹ هزار اتباع افغانستانی و بیش از ۶۰۰۰ نفر از اتباع پاکستانی از طریق مرزهای استان خارج شدند که با در نظر گرفتن تردد اتباع کشورهای همسایه، اجرای پروژه‌های عمرانی، سفر برخی از ساکنین استانهای دیگر و سفر نیروهای نظامی و انتظامی غیر بومی به استان هایشان باید به کادر زحمت کش و ایثارگر بهداشت و درمان و مسئولان مربوطه جهت کنترل این بیماری دست مریزاد گفت.

موهبتی ادامه داد: نسبت بهبود یافتگان بیماران قطعی مبتلا به کرونا نیز وضعیت مطلوبی دارد که البته آمار ۸ درصدی فوتی ها جای تامل و هشدار دارد.

وی با بیان اینکه نمودار مبتلایان استان همچنان رو به بالاست، اظهار داشت: اقدامات کنترلی در مبادی ورودی و خروجی استان همچنان باید ادامه یابد بنابراین؛ ادامه این روند و فاصله گذاری اجتماعی در روزهای آینده ضرورت دارد.

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: آماده‌باش ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا حداقل تا پایان فروردین ماه جاری به همین سبک و سیاق ادامه خواهد داشت.

وی اضافه کرد: صاحبان کارگاههای تولیدی، تجار، اصناف، بازاریان و نیروهای نظامی و انتظامی که به سفر رفته اند، با توجه به پروتکل های موجود ترتیبی اتخاذ کنند تا به مدت دو هفته قرنطینه خانگی باشند و وارد اجتماع نشوند لذا فرمانداران بایستی این افراد را بر اساس پهنه بندی انجام شده، شناسایی کنند.

استاندار سیستان و بلوچستان در ادامه با اشاره به گزارش دانشگاه علوم پزشکی مبنی بر برگزاری نماز جماعت در برخی از مساجد گفت: علما و مراجع تقلید رعایت نکات بهداشتی را برای مصونیت و مدیریت بیماری کرونا ارجح دانسته‌اند لذا برای حفظ جان وسلامتی مردم با افرادی که توصیه‌های بهداشتی را رعایت نکنند برخورد قانونی صورت می‌گیرد چرا که مقوله سلامت بسیار جدی است و در این زمینه هیچگونه چشم پوشی نخواهیم داشت،

موهبتی بیان داشت: بر اساس مصوبه دولت؛ اقشار آسیب پذیر جامعه مبلغی تحت عنوان یارانه دریافت می‌کنند لذا متولیان مربوطه تلاش کنند سهم استان به گونه‌ای مدیریت شود که حق به حقدار برسد و علاوه بر اصناف، کارگاه‌های تولیدی و کارگران، دستفروشان و همه اقشاری که متضرر شده اند نیز از مزایای این طرح بهره مند شوند.

رئیس شورای اداری استان با تاکید بر اینکه طرح فاصله‌گذاری اجتماعی امروز و فردا نیز به مثابه دو روز گذشته با شدت و حدت ادامه خواهد یافت، گفت: از شنبه همه دستگاه‌های دولتی همچنان با حداکثر یک سوم ظرفیت نیروی انسانی به کار خود ادامه خواهند داد.

استاندار سیستان و بلوچستان در پایان از تمامی دست اندرکاران حوزه سلامت و اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی، فرمانداران، بخشداران، شهرداران، اعضای ستاد استانی و شهرستانی مدیریت بیماری کرونا، مدیران دستگاه های اجرایی، اعضای شورای تامین و به ویژه مردم فهیم استان که در اجرای این طرح یاریگر مسئولان بودند تشکر و قدردانی کرد و افزود: امیدوارم نتیجه این تلاش‌های موثر، تضمین کننده سلامت همه آحاد جامعه باشد.

در این جلسه همچنین چند تن از فرمانداران ومدیران عضو ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا به ارایه گزارش اقدامات و بیان دیدگاه ها و نظرات خود در راستای کاهش و قطع زنجیره انتقال بیماری کرونا پرداختند.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.