چگونگی نگهداری مرغ و گوشت در ایام کرونایی
رئیس خانه مشارکت مردم در سلامت شهرستان قزوین گفت: اگر کسی نکات بهداشتی را رعایت کند و گوشت مرغ و گوشت قرمز و ماهی پخته شود مشکلی ایجاد نمی‌شود اما اگر چنین نشود و کسی بدون رعایت نکات بهداشتی دست به این اقلام غذایی بزند و سپس دست‌های آلوده‌اش را به صورت و مخاط بدن بزند؛ در این صورت امکان شروع مجدد ویروس و ابتلا وجود دارد.

نحوه صحیح ضدعفونی کردن میوه، سبزیجات یا مرغ و ماهی در زمان شیوع ویروس کرونا یا چگونگی خرید و پاکسازی خوراکی‌های روباز در دوران کرونایی سوالاتی‌ است که برای مردم ایجاد شده و به دنبال این سوالات در فضای مجازی توصیه‌ها و مطالب مختلفی دست به دست می‌شود.

رئیس خانه مشارکت مردم در سلامت شهرستان قزوین در این زمینه به ایسنا گفت: در خصوص گوشت قرمز و مرغ و ماهی اگر کسی آلوده به ویروس بدون رعایت نکات بهداشتی آن را قطعه قطعه کرده و در فریزر نگه دارد این احتمال وجود دارد که ترشحات ناشی از سرفه روی آن بوده و هنگام فریز کردن آن ویروس زنده بماند و بعد از خارج کردن آن از فریزر بتواند آلودگی را انتقال دهد، اما از آنجایی این مواد غذایی برای مصرف باید پخته شود مشکلی نخواهد بود.

وی ادامه داد: اگر کسی نکات بهداشتی را رعایت کند و گوشت مرغ و گوشت قرمز و ماهی پخته شود مشکلی ایجاد نمی‌شود اما اگر چنین نشود و کسی بدون رعایت نکات بهداشتی دست به این اقلام غذایی بزند و سپس دست‌های آلوده‌اش را به صورت و مخاط بدن بزند؛ در این صورت امکان شروع مجدد ویروس و ابتلا وجود دارد.

دکتر افشین بارانی، متخصص بهداشت مواد غذایی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: در بحث سبزیجات مشکل چندانی وجود ندارد چرا که بعد از خرید شستشو و ضدعفونی می‌شود و همان ضدعفونی برای از بین بردن ویروس کرونا کفایت می‌کند.

وی ادامه داد: می‌توان بعد از ضدعفونی سبزیجات را تفت داده و یا به صورت معمول در فریزر نگهداری کرد، لذا مردم نگرانی از این باب نداشته باشند.

این متخصص بهداشت مواد غذایی در پایان خاطرنشان کرد: به این نکته توجه شود که چه در حال حاضر و چه در آینده رعایت نکات بهداشتی در مواد غذایی که الان نسبت به آن دقت نظر بیشتری‌ داریم باید مورد توجه قرار بگیرد این موضوع به ویژه در مواد غذایی منجمد بیشتر از همیشه رعایت شود، در این صورت نگرانی خاصی وجود نخواهد داشت.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.