باید خود را به این مهمان ناخوانده جدید عادت دهیم/ انجام روزانه صدها کارآزمایی بالینی
معاون علمی و فناوری رئیس جمهور با اشاره به اینکه به نقطه‌ای رسیده‌ایم که این بیماری(کووید-۱۹) تحت کنترل درآمده گفت: حال باید خود را به این مهمان ناخوانده جدید عادت دهیم، این ویروس جزئی از زندگی همه مردم جهان شده است و همواره تا ابد همراه مردمان دنیا خواهد بود. حتی پس از کشف دارو و واکسن، این ویروس مانند بسیاری از ویروس‏های دیگر به همراه بشریت خواهد بود.

به گزارش ایسنا، سورنا ستاری در صفحه اینستاگرام خود نوشت:«از ابتدای این بحران، شرکت‌‏های دانش‏ بنیان، محققین و بسیاری از استارت‌آپ‌ها تلاش‏‌هایی شبانه‏‌روزی برای تهیه اقلام مرتبط با این مبارزه داشته ‏اند. از تولید دستگاه‏‌های تولید ماسک، مواد ضد عفونی تا تجهیزات بسیار پیشرفته پزشکی مانند ونتیلاتور، تجهیزات اتاق‏‌های ICU، سی‏تی اسکن و تولید انبوه کیت‌های تشخیص و همین‌طور تلاش‏‌های بسیاری برای تهیه واکسن و دارو در حال انجام است. تنها سه گروه مستقل بر روی واکسن بیماری کار می‏‌کنند و صدها کارآزمایی بالینی روزانه در حال انجام است.»

معاون رئیس جمهور در بخش دیگری از این یادداشت می‌گوید:«حال به نقطه‏‌ای رسیده‌ایم که بیماری تحت کنترل درآمده است و این موضوع بدست نیامده است مگر با صبر و حوصله مردم و حمایت آن‏ها از فرزندانشان در کادر درمانی و شرکت‏‌های دانش ‏بنیان و تلاش انبوه محققین در دانشگاه‏‌ها. حال باید خود را به این مهمان ناخوانده جدید عادت دهیم.»

وی با بیان اینکه «این ویروس جزئی از زندگی همه مردم جهان شده است» می‌افزاید:« این ویروس همواره تا ابد همراه مردمان دنیا خواهد بود. حتی پس از کشف دارو و واکسن، این ویروس مانند بسیاری از ویروس‏‌های دیگر به همراه بشریت خواهد بود. قطعاً بسیاری از اصول زندگی مردم دنیا در آینده تغییر خواهد کرد. روش‏‌های آموزش، تفریح و یا خرید و بسیاری از عادات روزانه تحت تاثیر این ویروس تغییر می‏‌کنند. کسب و کارهای جدیدی متولد می‏‌شوند و ظهور می‏‌یابند و برخی از بین خواهند رفت. فرصت‏‌های بسیاری پیش‏ روی جوانانی است که ایده‌های جدیدی را برای بهبود کیفیت زندگی مردم در جهان همراه کرونا دارند و باید از این فرصت پیش آمده امیدوارانه و به بهترین نحو ممکن استفاده کنند. زندگی می‏‌گذرد ولی با قواعد، قوانین و مقررات جدید.»

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.