پربازدیدترین اخبار سیاسی ایسنا در چهاردهم فروردین
عابربانک فوتبال ایران و سوءاستفاده از سرمایه/ تصمیم گیری درباره چگونگی راه اندازی کسب‌وکارها، بعد از ۲۰ فروردین‌ماه/ پاسخ پوردستان به انتشار شایعه شهادت برخی رزمندگان مقاومت/ واکنش ظریف به ادعای ترامپ علیه ایران درباره حملات انجام گرفته به نظامیان آمریکا و... در صدر اخبار مورد توجه و پربازدید مخاطبان سرویس سیاسی ایسنا بود که می‌توانید در این گزارش مرور کنید.

عابربانک فوتبال ایران و سوءاستفاده از سرمایه

به گزارش ایسنا، حسین هدایتی، سرمایه‌دار و مدیر ورزشی ایرانی بود که به دلیل تأسیس باشگاه استیل‌آذین تهران شناخته شد. او در ادبیات ورزشی ایران به عابر بانک فوتبال شهرت دارد. وی که یکی از متهمان پرونده موسوم به بانک سرمایه بود پس از برگزاری شش جلسه دادگاه، نهایتا به ۲۰ سال حبس و رد مال و شلاق و ... محکوم شد.

گزارش مربوط به جلسات دادگاه این متهم و نتایج آن در صدر اخبار پربازدید امروز قرار گرفت.

برای بعد از ۲۰ فروردین یکشنبه تصمیم نهایی را خواهیم گرفت

تصمیمات جلسه ستاد اقتصادی دولت نیز دومین خبر مورد توجه مخاطبان بود.

رییس جمهور در این جلسه عنوان کرد: تصمیم نهایی درباره‌ فعالیت‌های بعد از ۲۰ فروردین‌ماه در اختیار ستاد ملی کروناست. البته ما در اینجا بحث‌های اقتصادی آن را انجام دادیم و بحث‌های اصلی آن هم امروز در وزارت کشور صورت می‌گیرد و نهایتا روز یکشنبه (۱۷ فروردین‌ماه) در ستاد ملی مبارزه با کرونا در این مورد تصمیم‌گیری نهایی انجام خواهد شد.

پاسخ پوردستان به انتشار شایعه شهادت برخی رزمندگان مقاومت

خبر پر بازدید بعدی، پاسخ امیر سرتیپ احمدرضا پوردستان، رئیس مرکز مطالعات راهبردی ارتش در خصوص انتشار شایعاتی مبنی بر شهادت جمعی از رزمندگان جبهه مقاومت بود.

وی توسل به شایعات را نشانه اوج استیصال و درماندگی دشمن دانست و همچنین گفت: چون دشمن نمی‌تواند در فضای واقعی کاری کند به فضای مجازی متوسل شده است و با شایعه افکنی تلاش دارد که اذهان مردم را مخدوش کند.

ایران آغازگر جنگ نیست اما به آغازگران درس‌هایی می‌دهد

واکنش وزیر امور خارجه کشورمان به ادعای رئیس جمهور آمریکا علیه ایران درباره حملات انجام گرفته به نظامیان آمریکا هم از اخبار مورد توجه مخاطبان بود.

محمدجواد ظریف در صفحه توییترش نوشت: توسط آتش‌افروزان جنگ گمراه نشو، دوباره، دونالد ترامپ، ایران دوستانی دارد؛ کسی نمی‌تواند میلیون‌ها «حلقه نیابتی» داشته باشد. برخلاف آمریکا که به طور مخفیانه دروغ گفته، تقلب کرده و ترور می‌کند، ایران فقط، آشکارا،اقداماتی دفاعی دارد. ایران هیچ جنگی را آغاز نمی‌کند، اما به آن‌ها که این کار را می‌کنند، درس‌هایی می‌دهد.

ادعای ترامپ علیه ایران درباره حملات انجام گرفته به نظامیان آمریکایی

این اظهارات ظریف در پی توییت رییس جمهور آمریکا مطرح شد که باری دیگر ادعای دولت کشورش مبنی حمله «حلقه‌های نیابتی ایران» به نظامیان آمریکایی در عراق را مطرح و تاکید کرده بود که ارتش آمریکا در صورت تداوم این حملات، حمله مستقیم‌تری به نیروهای ایرانی در نظر خواهد گرفت.

این خبر هم از دیگر پربازدید های امروز بود که دیگر اخبار مرتبط با آن را میتوانید در لینک های زیر دنبال کنید.

فعالیت های آمریکا را در منطقه لحظه به لحظه زیر نظر داریم

قصد ترامپ جنگ افروزی علیه کشورمان است

***

در تولید کیت‌های تشخیص کرونا به مرز صادرات رسیده‌ایم

خبر تولید کیت‌های تشخیص کرونا در ایران و رسیدن تا مرز صادرات آن نیز از اخبار پر بازدید بود.

سخنگوی دولت با اعلام این خبر گفت: البته فعلا بنا داریم که این کیت‌ها را برای مصرف داخلی در نظر بگیریم. الان بخش خصوصی هم در این زمینه همکاری می‌کند و مردم نیز کیت‌های تشخیصی را به خانه می‌برند.

قدردانی افغانستان از ایران به خاطر پذیرش رایگان اتباع خارجی مبتلا به کرونا

قدر دانی سفارت کابل در تهران از جمهوری اسلامی ایران به خاطر پذیرش رایگان اتباع خارجی مقیم از جمله اتباع افغانستان در صورت ابتلا به بیماری کرونا نیز از خبرهای مورد توجه مخاطبان بود.

دیگر اخبار مرتبط با موضوع شیوع ویروس کرونا و تاثیر تحریم ایران از سوی آمریکا در این زمینه را نیز میتوانید در لینک های زیر بخوانید.

تحریم ها مقابله با کرونا را سخت تر می‌کند/ ایران دوستان خود را فراموش نمی کند

مردم ایران در حال تجربه مظلومیت چندجانبه هستند

دستاوردهای جدید بهداشتی-درمانی سپاه رونمایی می‌شود

جلسه قرارگاه بهداشتی درمانی امام رضا (ع) برگزار شد

***

مروری بر مهمترین تحولات و رویدادهای نیروهای مسلح ایران در سال ۱۳۹۸

گزارش ایسنا از مهمترین تحولات و رویدادهای نیروهای مسلح ایران در سال ۱۳۹۸ هم از خبرهای مورد توجه مخاطبان بود.

در بخشی از این گزارش آمده است: سال ۱۳۹۸ را شاید بتوان یکی از پر اتفاق ترین سال ها در حوزه نیروهای مسلح دانست؛ سالی که «ایران» یکی از محبوب ترین سردارانش را از دست داد؛ انتقام خود را از آمریکا گرفت؛ جلوی بی قانونی های نفت کش انگلیسی ایستاد و آن را توقیف کرد؛ پرنده متجاوز آمریکایی را ساقط کرد؛ یک نیروی به ارتشش اضافه شد؛ با روسیه و چین رزمایشی مشترک برگزار کرد و در بخش مردم یاری، در بلایای مختلف در کنار مردم ایستاد.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.