آرین منش‌: پویش چراغی برافروز حرکتی انسانی، اخلاقی و اسلامی است
نماینده پیشین مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی گفت: راه‌اندازی پویش چراغی برافروز توسط شهرداری مشهد حرکتی انسانی، اخلاقی و اسلامی است.

جواد آرین‌منش در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا اظهار کرد: گسترش ویروس کرونا در جهان و کشور ما تبعات مختلفی از جمله تبعات اقتصادی عظیمی در سطح خرد و کلان داشته که شاید جبران آن سالها به درازا بکشد . وی افزود: طبعا غلبه بر چنین مشکل عظیمی نیازمند مشارکت‌آحاد مردم است، هرکسی متناسب با توان و شرایط خود، درخانه ماندن کمترین کاری است که همه موظند انجام دهند، اما همین در خانه ماندن نیز مستلزم تامین معاش است و کارگر روزمردی که هزینه روزانه زندگی او و خانواده با کار کردن تامین می‌گردد چگونه میتواند این توصیه را عمل کند در حالیکه نان شب ندارد.

نماینده پیشین مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: از طرفی دولت در شرایط اقتصادی نامناسبی قرار دارد لذا اینجاست که کمک خیرین نیک اندیش می‌تواند نقش موثری در این زمینه ایفا کنند و چراغی بقول مولوی روشن کنند که چه زیبا سروده است؛ تو مگو همه به جنگند و ز صلح من چه آید تو یکی نه‌ای هزاری تو چراغ خود برافروز که یکی چراغ روشن ز هزار مرده بهتر که به است یک قد خوش ز هزار قامت کوژ

وی افزود: امام علی(ع)‏ نیز میفرماید "خوشا به حال آن که به بندگان خدا نیکی کند و برای آخرت خود زاد و توشه برگیرد"، از جمله مفاهیم ارزشمندی که در آموزه‌های دینی به خصوص قرآن کریم، مورد عنایت و توجه قرارگرفته و به آن سفارش شده، احسان و نیکوکاری است. احسان و نیکوکاری کارکردهای زیادی در عرصه‌های فردی، اجتماعی، فرهنگی، معنوی و... دارد. مؤمنان واقعی و انسان‌های صاحب خرد و اندیشه در هر عصر و نسلی، سعی و تلاش کرده‌اند خود را به صفت و ویژگی احسان و نیکوکاری، آراسته سازند.

آرین‌منش خاطرنشان کرد: مبنای نیکوکاری و رسیدگی به کار مردم و نیازمندان در اسلام تقوی و پرهیزکاری است و قرآن مجید در آیه ۲ سوره مائده به این امر اشاره دارد و می فرماید بر امور نیک و تقوی، تعاون و همکاری نمایید. انسان مسلمان باید در پی رفع حوایج برادر مسلمان باشد و سعی کند تا می تواند به هر صورت ممکن به آنان یاری دهد.

نماینده پیشین مردم مشهد در مجلس شواری اسلامی خاطرنشان کرد: به هرحال بنده به سهم خود از این حرکت ارزشمند تشکر میکنم‌ و امیدوارم همچنان که پرستاران عزیز امروز جان برکف در خط مقدم حضور دارند آحاد مردم هم هرکسی در حد توان خود در این حرکت انسانی مشارکت کنند.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.