طرح رعایت فاصله اجتماعی در لرستان به‌خوبی انجام شده است
استاندار لرستان گفت: طرح رعایت فاصله اجتماعی در استان به‌خوبی انجام شده است.

دکتر سید موسی خادمی با تبریک اعیاد شعبانیه در خصوص اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی، اظهار کرد: خوشبختانه با توجه به شواهد، این طرح در استان لرستان طرح موفقی بوده است.

وی تصریح کرد: بررسی آمار نشان می‌دهد در روند اجرای طرح به‌طور چشمگیری کاهش تردد داشته‌ایم که این آمار را می‌توان به دو شکل ارائه کرد. یکی آمار مقایسه با سال قبل که درعین‌حال که لرستان و چند استان دیگر در سال گذشته درگیر سیل بوده‌اند عموماً در سال قبل هم‌سال پر ترددی نبوده است اما نسبت به سال قبل حدود ۸۰ درصد کاهش تردد داشته‌ایم و دوم مقایسه آمار تردد در روزهای اجرای طرح، به‌گونه‌ای که از روز پنج‌شنبه و جمعه که طرح شروع شده تا به امروز ۲۰ درصد کاهش تردد ثبت شده است.

استاندار لرستان یکی دیگر از شاخص‌های مؤثر بودن طرح فاصله‌گذاری اجتماعی را میزان مصرف سوخت در استان عنوان کرد. وی میزان مصرف بنزین را در روز پنجشنبه ۹۹۸ هزار لیتر در استان اعلام کرد که با مقایسه میزان مصرف آن در روز یکشنبه ۶۷۳ هزار لیتر یعنی ۳۲ درصد کاهش مصرف بنزین در طی دو سه روز داشته‌ایم که نشان‌دهنده آن است که طرح در مراحل میانی موفق بوده است.

خادمی ابراز امیدواری کرد که نتیجه اصلی طرح که عدم شیوع ویروس و کاهش چرخه انتقال است را در آینده و در عمل مشاهده کنیم.

وی به بخش دیگری از اقدامات این طرح در استان اشاره کرد و گفت: در این مدت دو هزار و ۶۱۲ واحد صنفی متخلف پلمپ شده یا به آن‌ها اخطار داده‌شده است، تعداد ۹۱۹ خودرو مشمول جریمه شده و ۶۲ خودرو متخلف توقیف شده است. از ورود یک هزار و ۴۳۱ خودرو غیربومی به داخل شهرها جلوگیری شده و از خروج ۸۳۴ خودرو به دلیل مشکلات و علائمی مثل تب سنجی و ... ممانعت به‌عمل‌آمده است.

استاندار لرستان همچنین به تعمیم طرح به بحث تفرجگاه‌ها و مراکز تفریحی در استان اشاره کرد و افزود: از روز جمعه مسیر تفرجگاه‌ها را بسته‌ایم و جرائم توقیف را هم به این نقاط تعمیم می‌دهیم و چنانچه خودرویی حتی با پلاک بومی در مناطقی که ممنوع اعلام کرده‌ایم حضور پیدا کند مشمول همان جرائم می‌شود.

خادمی با اشاره به یک روش غیرمستقیم نیز در این زمینه، خاطرنشان کرد: با توجه به اعلام خروج افراد غیربومی و اعمال جریمه در صورت تخلف، با محاسبه تلفن‌های همراه ثبت شده در استان از روز جمعه تا الآن حدود ۸ هزار از تلفن‌های ثبت شده از استان خارج شده‌اند.

وی در خصوص وضعیت بیماری کرونا در استان گفت: در مورد وضعیت بیماری در استان به یک حالت ثبات در منحنی رسیده‌ایم و در چند روز اخیر هم در مراجعین که این رقم روی عدد ۸۰ تا ۹۰ نفر در روز ثابت مانده و هم در مبتلایان که بین ۲۵ تا ۳۰ نفر ثابت مانده است که امیدواریم بعد از مرحله تثبیت این منحنی وارد مرحله نزولی شود.

استاندار لرستان به تمدید طرح رعایت فاصله اجتماعی با توجه به اثر بخش بودن آن تأکید کرد و خواستار مشخص شدن محل جبران هزینه‌های اجرای این طرح شد که در صورت موافقت از منابعی که در اختیار است مانند منابع مدیریت بحران در این زمینه استفاده شود.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.