استفاده از دوران قرنطینه به سبک نقاش زنجانی
یک نقاش زنجانی گفت: با شناخت محدودیت‌ها می‌توانیم از آن به بهترین شکل استفاده کنیم.

رحمان پرچگانی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: در این دوران که برای حفظ سلامتی خود، خانواده و اطرافیان باید در خانه بمانیم، برای من به عنوان یک نقاش با تبدیل تهدید به فرصت، بهترین زمان برای انجام کارهای خود و اختصاص وقت بیشتر به نقاشی و خانواده است.

وی افزود: هر شخصی در این دوران با توانایی‌هایی که دارد، می‌تواند کارهای خلاقانه زیادی انجام دهد؛ مانند هنرمند نقاشی که بهترین آثار خود را در تنهایی زندان، با ته سوخته‌های نان ترسیم کرده‌ ‌و شاید بهترین آثار عمرش همین طرح‌های مستحکم ولی با امکانات بسیار محدود بود که تبلور عینی و تصویری پیدا کرده بود.

این نقاش زنجانی تصریح کرد: اگر انسان محدودیت را به خوبی بشناسد و بداند که چه زوایایی دارد، می‌تواند به عنوان بهترین فرصت از آن استفاده کند.

پرچگانی در رابطه با هنر نقاشی اظهار کرد: نقاشی یکی از اولین ابزارهایی است که انسان با آن آشنا شده و در ابتدا و قبل از اختراع هر وسیله‌ای توانسته به وسیله نقاشی با جهان پیرامون خود ارتباط برقرار کرده و مفاهیم و پیام‌ها را انتقال دهد.

این نقاش زنجانی گفت: نقاشی در ذات هر شخصی از ابتدا وجود داشته و به مرور زمان دچار تغییر شده‌ است و امروزه نیز با نگاه‌ها و سبک‌های گوناگونی در جهان کار می‌شود و تنوع بسیار زیادی در نحله‌ها و شیوه‌های اجرایی پیدا کرده است.

وی تصریح کرد: هنر ذاتا در محدودیت و با وجود مشکلات شکل می‌گیرد و اگر دردی نباشد، هنر حقیقی نیز شکل نگرفته و عمقی نخواهد داشت؛ لذا همچنان با وجود مشکلات، باز هم شاهد هنرنمایی هنرمندان راستین هستیم.

پرچگانی خاطرنشان کرد: با وجود مشکلات اقتصادی برای هنرمندان در صورت اصلاح نوع نگاه و مدیریت مسئولان در این حوزه و حمایت از هنرمندان اصیل، حتی با بودجه کم نیز می‌توان کارهای بزرگی انجام داد.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.