۷۵ درصد دانش‌آموزان قزوینی به آموزش مجازی دسترسی دارند
مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین گفت: با توجه به بررسی انجام شده ۷۵ درصد دانش‌آموزان قزوینی توانستند از خدمات آموزش مجازی بهره ببرند و دانش آموزان مناطق دوردست و حاشیه نشین اغلب از این خدمت محروم هستند لذا برای آن‌هال از شیوه‌های دیگر کمک گرفتیم.

حسنعلی اصغری، مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین در گفت‌وگو با ایسنا تصریح کرد: استان قزوین دارای ۲۵۰ هزار دانش آموز است که در ۱۴ ناحیه مختلف در حال تحصیل هستند، با توجه به شیوع کرونا و تعطیل شدن مدارس، اغلب دانش آموزان از آموزش‌های مجازی بهره‌مند شدند.

وی افزود: براساس برآوردهای ما ۷۵ درصد دانش آموزان استان قزوین به اینترنت، تلفن همراه، تبلت و وسیله‌ای که ارتباط اینترنتی برقرار کند دسترسی دارند، ۲۵ درصد نیز امکان برقراری ارتباط را ندارند این دانش آموزان اغلب در نواحی دوردست استان قزوین مشغول به تحصیل هستند که بسترها و زیرساخت‌های مناسب برای برقراری اینترنت وجود ندارد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین اظهار کرد: برخی از این دانش آموزان نیز به دلیل وضعیت معیشتی و اقتصادی امکان دسترسی به تلفن همراه هوشمند و تبلت را ندارند، درحالی‌که بستر اینترنت برای آن‌ها فراهم است نمی‌توانند از خدمات آموزش مجازی بهره‌مند شوند.

وی تأکید کرد: با توجه به این‌که ۲۵ درصد دانش‌آموزان که از آموزش مجازی محروم هستند در نواحی مختلف پراکنده هستند از رؤسای هر منطقه خواسته‌ایم که برنامه و طرح ویژه منطقه خودش را ارائه دهد.

اصغری خاطرنشان کرد: همچنین برای دانش‌آموزان بی‌بضاعت که توانایی تهیه تلفن همراه هوشمند را ندارد بسته‌های آموزشی شامل سی دی و آموزش کاغذی به روش بهداشتی تهیه و توزیع شده است، در این حوزه کارگروه و کمیته مشورتی تخصصی ویژه در حوزه آموزش تشکیل دادیم و از خیرینی که آمادگی داشتند برای تهیه بسته آموزشی کمک گرفتیم.

وی یادآور شد: اگر مدارس از ۱۶ فروردین بازگشایی شود آموزش به روال قبلی خود برمی‌گردد، اما اگر تعطیلی تمدید شود از معلمان و مدیران هر منطقه خواستیم طرح‌های پیشنهادی خود را برای ارائه خدمات عادلانه آموزشی برای ما ارسال کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین بیان کرد: در برخی روستاها یک مدرسه با تعدادی دانش آموز محدود وجود دارد برای مثال در یک کلاس چند دانش آموز در مقاطع مختلف حضور دارند و در برخی کلاس‌ها فقط یک دانش‌آموز حضور دارد که سعی شده برای این مناطق طرح جهاد نهضت راه‌اندازی شود.

وی تصریح کرد: در جهاد نهضت با رعایت موارد بهداشتی کلاس حضوری برگزار می‌شود، معلمان بسیجی موردی حضور پیدا می‌کنند، از تجمع چند نفره خودداری و کلاس‌ها با دو دانش آموز و یک معلم برگزار می‌شود.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.