انتقاد یک متخصص تغذیه از توصیه‌های غذایی بی‌ضابطه علیه کرونا
یک متخصص تغذیه و رژیم درمانی با انتقاد از انتشار برخی تجویزهای پزشکی و توصیه‌های غذایی بی‌ضابطه در فضای مجازی برای مقابله با کرونا گفت: باید به این نکته توجه شود که تجویز یک دارو و یا توصیه‌های پزشکی همیشه بعد از تشخیص است.

پوران اسعدی، متخصص تغذیه و رژیم درمانی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به لزوم توجه آحاد ملت به کلیدواژه «در خانه می مانیم» برای مقابله با ویروس کرونا اظهار کرد: واقعیت این است که برخی با وجود شنیدن و تاکید بسیار متخصصان و مسئولان برای جلوگیری از ابتلا به این بیماری از طریق در خانه ماندن باز هم به آن توجه نمی‌کنند، لذا پیشنهاد می‌شود مسئولان از طریق سلب برخی امتیازها و یا قرار دادن جریمه‌های خاصی زمینه عدم خروج آنها را فراهم کنند که خوشبختانه با طرح فاصله گذاری اجتماعی این موضوع اتفاق افتاده است.

اسعدی توصیه کرد: بی‌شک با توجه به شیوع کرونا در کشور بهترین راه در عید امسال این است که تمام دید و بازدیدهای نوروزی به صورت تلفنی انجام شود که مزایای خاص خودش را نیز دارد.

وی با تأکید بر نقش رسانه‌ها به ویژه صدا وسیما گفت: صدا و سیما می‌تواند مباحث مختلف آموزشی را در رشته‌های مختلف برای گروه‌های هدف آموزش دهد. از سوی دیگر پخش طنز و موسیقی محلی از جمله بهترین برنامه‌هایی است که به حفظ روحیه کمک می‌کند و موجب سرگرمی خانواده‌ها در محیط خانه می‌شود.

این متخصص تغذیه و رژیم درمانی با پیشنهاد اینکه داشتن پلیس محله می‌تواند کمک خوبی به اجرای پویش در خانه ماندن باشد، عنوان کرد: برای مهار کرونا باید همه با هم همبستگی داشته و کنار هم باشیم تا با وحدت و یکپارچگی بتوانیم نسبت به تبادل نظر اقدام و ویروس کرونا را مهار کنیم.

وی ادامه داد: در حال حاضر که توصیه به خانه ماندن است می‌توان انس خود را با قرآن کریم افزایش داد، لذا توصیه می‌کنم هر روز یک صفحه از قرآن کریم را قرائت و از درس‌های آن پند بگیریم و در زندگی خود به کار بگیریم.

اسعدی با انتقاد از انتشار برخی تجویزها و توصیه‌های غذایی بی‌ضابطه برخی در فضای مجازی برای مقابله با کرونا بیان کرد: باید به این نکته توجه شود که تجویز یک دارو و یا توصیه‌های پزشکی همیشه بعد از تشخیص است.

این متخصص تغذیه و رژیم درمانی در پایان خاطرنشان کرد: ما یک تجویز عمومی نداریم چرا که ما مرحله تشخیص را باید فرد به فرد انجام دهیم زیرا تجویزها از فردی به فرد دیگر تغییر می‌کند.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.