کرونا تماس‌های اورژانس البرز را ۳ برابر کرد
رئیس مرکز فوریت‌های پزشکی و اورژانس البرز گفت: با توجه به بحران ابتلا به کرونا ویروس در سطح کشور و به منظور جلوگیری از شیوع بیشتر ویروس، از هموطنان عزیز خواهشمندیم دید و بازدید با اقوام، گشت و گذار وسفرهای خود را به طور کامل لغو نموده و نقش حیاتی خود را در کنترل بیماری و قطع زنجیره انتقال ایفا کنند.

مهرداد بابایی در گفت وگو با ایسنا اظهار کرد: با توجه به شیوع ویروس کرونا و قرار گرفتن در تعطیلات نوروزی، کارشناسان این مرکز علاوه بر انجام ماموریت‌های روزانه و اجرای طرح سلامت، خدمات ویژه‌ای به مبتلایان به کرونا ویروس ارائه می دهند.

وی ادامه داد: از ۲۴ اسفند تا شنبه ۹ فروردین، در مجموع ۴۳ هزار و ۳۲۵ تماس با اورژانس گرفته شده که این تماس‌ها به اعزام آمبولانس یا ارائه خدمات مشاوره ای منتهی شده است.

وی با بیان اینکه در مدت زمان مشابه سال قبل تعداد تماس‌ها ۱۷ هزار مورد بود، اضافه کرد: با توجه به شیوع ویروس کرونا، با افزایش حدود ۳۰۰ درصدی تماس‌ها مواجه بوده ایم.

این مسئول افزود: حدود ۶۰ درصد تماس‌های برقرار شده با مرکز ارتباطات اورژانس البرز مربوط به سوالات در خصوص بیماری کرونا ویروس و علائم و نشانه‌های ابتلا به این بیماری است.

مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی البرز، تعداد ماموریت‌های انجام یافته توسط اورژانس ۱۱۵ استان را ۸ هزار ۶۲۴ و با رشد ۲۰ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته اعلام کرد.

بابایی اظهار کرد: طی این مدت ۶ هزار و ۳۴۱ بیمار به اشکال مختلف از خدمات اورژانس بهره مند شده‌اند که از این تعداد هزار و ۹۵۶ نفر ضمن دریافت خدمات درمانی پیش بیمارستانی، به مراکز درمانی منتقل شده و ۴ هزار و ۲۲۹ نیز از خدمات درمان سرپایی برخوردار شدند.

وی همچنین گفت : در جریان انجام این تعداد ماموریت، ۴۳۱ مورد امداد رسانی به حوادث ترافیکی و ۸ هزار و ۱۹۳ ماموریت نیز به منظور درمان و انتقال بیماران و مصدومین حوادث غیر ترافیکی صورت گرفته است.

گفتنی است نیروهای عملیاتی اورژانس البرز با استقرار در مبادی ورودی و خروجی شهرستان‌های استان، محور کرج-چالوس و نیز اتوبان تهران-کرج-قزوین تا به امروز حدود ۳۰۰۰ ساعت استقرار داشته و در ایستگاه‌های کنترل سلامت در پایش وضعیت سلامت و درجه حرارت بدن سرنشینان خودروهای عبوری مشارکت داشته اند.

بابایی گفت: با توجه به بحران ابتلا به کرونا ویروس در سطح کشور و به منظور جلوگیری از شیوع بیشتر ویروس، از هموطنان عزیز خواهشمندیم دید و بازدید با اقوام، گشت و گذار وسفرهای خود را به طور کامل لغو نموده و نقش حیاتی خود را در کنترل بیماری و قطع زنجیره انتقال ایفا کنند.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.