رودخانه مهربانی به سمت بیمارستان خوانساری جاریست/کمکهایتان را به سمت نیازهای بیمارستان ببرید
رییس بیمارستان آیت الله خوانساری اراک گفت: در صورت تمایل خیرین به کمک به این بیمارستان می توانیم درخصوص آنچه مورد نیاز کادر درمان است به آنها مشاوره بدهیم تا با این کمک ها نیازهای بیمارستان رفع شود.

دکتر آذین احمری در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به اهدای ۹ دستگاه ست تنفسی مصنوعی از سوی خیرین به بیمارستان آیت الله خوانساری اراک به عنوان سانتر درمان و بستری بیماران مبتلا به کرونا بیان کرد: این ست ها، دستگاه های اکسیژن رسانی غیر تهاجمی در بخش ICU است که پس از افت غلظت اکسیژن خون و افزایش نیاز بدن به رساندن اکسیژن خارجی، مورد استفاده قرار می گیرند.

وی با اشاره به اینکه این دستگاه ها یک مرحله قبل از مرحله لوله گذاری برای بیمار (اکسیژن رسانی تهاجمی) استفاده می شوند، گفت: بیمارستان آیت الله خوانساری در بخش ICU با کمبود این دستگاه های اکسیژن رسانی غیرتهاجمی مواجه بود که خوشبختانه با مشورت با مجمع خیرین سلامت بیمارستان و استفاده از کمک خیرین، روز گذشته ۹ دستگاه به ارزش ۳۰۰ میلیون تومان خریداری و به بیمارستان اهدا شد.

احمری افزود: در روزهای گذشته یکی از خیرین مبلغ ۱۱۰ میلیون تومان برای کمک به بیمارستان در نظر گرفته بود که با مشورت صورت گرفته و نیاز بیمارستان دو دستگاه ویدئو لارنگوسکوپ جهت لوله گذاری خریداری شد که با استفاده از آنها کار برای کادر درمان بسیار ساده می شود به طوری که سرعت کار افزایش یافته و مواجهه با بیمار بسیار کاهش می یابد و بیمار حین لوله گذاری کمتر اذیت می شود.

وی با تاکید بر اینکه طی روزهای اخیر و از زمان شیوع بیماری کرونا در کشور کمک های بسیاری از جانب مردم به بیمارستان صورت گرفته که شامل لیست بلندبالایی می شود، گفت: گذشته از تمامی کمک های مالی، کمک های تغذیه‌ای، میان وعده ها و گل های زیادی که به جهت قدردانی از کادر درمان، به پرسنل اهدا شده است، همچنین ماشین لباسشویی از جانب یکی از خیرین اهدا شد و انواع ماسک، مواد ضدعفونی، دستکش، گان و لباس به بیمارستان اهدا شده است. در واقع این کمک ها را می توان به رودخانه مهربانی تشبیه کرد که به سمت این بیمارستان جاری شده و افراد به اندازه وسع خود کمک هایی کرده اند.

رییس بیمارستان آیت الله خوانساری اراک با بیان اینکه ۱۰ تخت ICU بیمارستان به بیماران مبتلا به کرونا اختصاص دارد که تمامی در حال استفاده و مجهز هستند، افزود: در کنار همه تجهیزات موجود می توان امکانات تصویری در کنار این تخت ها قرار داد که کار پرسنل و روند درمان را بهبود می بخشد و در صورت تمایل خیرین به کمک به بیمارستان می توانیم درخصوص آنچه مورد نیاز کادر درمان است به آنها مشاوره بدهیم که نیازهای بیمارستان رفع شود.

احمری اضافه کرد: خوشبختانه تعداد بیماران بستری بیمارستان بسیار کمتر شده است در حالی که در یک برهه زمانی ازدحام بسیاری را در بخش بستری شاهد بودیم.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.