تولید ۷۵ هزار تن مرغ گوشتی در لرستان
رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: در پی شیوع بیماری کرونا در پایان سال و کاهش عرضه و تقاضای مصرف گوشت مرغ، مرغ مازاد تولیدکنندگان خریداری و ذخیره‌سازی می‌شود.

دکتر عبدالرضا بازدار با اعلام این خبر اظهار کرد: توسط بیش از ۶۰۰ واحد مرغ گوشتی فعال در لرستان در سال گذشته ۷۵ هزار تن گوشت مرغ تولید شده است که این مقدار تولید در مقایسه با تولید ۶۵ هزار تن سال ما قبل آن ۱۰ هزار تن افزایش تولید را نشان می‌دهد.

وی تصریح کرد: متأسفانه در پی شیوع بیماری کرونا در پایان سال ۹۸ وضعیت عرضه و تقاضای مصرف گوشت مرغ دچار چالش شد و همین امر موجب کاهش قیمت مرغ گردید، در همین راستا با هماهنگی مجموعه دستگاه‌های ذی‌ربط شامل حوزه تنظیم بازار استان، مجموعه استانداری لرستان و شرکت پشتیبانی امور دام اقدام به خرید مرغ مازاد واحدهای تولیدی از پنجم فروردین ۹۹ به بعد شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان خاطرنشان کرد: به‌منظور جلوگیری از ضرر و زیان تولیدکنندگان مرغ گوشتی ظرف سه روز گذشته بیش از ۸۰ تن مرغ مازاد خریداری شده و بر اساس سیاست‌های ابلاغی وزارت جهاد کشاورزی و استانداردهای لازم، ذخیره‌سازی شده است.

بازدار اضافه کرد: در روزهای آینده نیز مازاد مرغ تولیدی از تولیدکنندگان خریداری و ذخیره‌سازی خواهد شد و بخشی که نیاز است به‌طور مرتب و به‌صورت مرغ گرم با فعالیت مستمر کشتارگاه‌ها، واسطه‌های مربوطه و همچنین همکاران ما در سطح شهرستان‌ها وارد بازار مصرف می‌شود.

وی با بیان اینکه همکاران ما در شهرستان‌ها به‌عنوان ناظر کشتارگاه‌ها به‌صورت شبانه حضور داشته و فعال هستند افزود: تنظیم بازار شهرستان‌ها با مسئولیت فرمانداری‌ها، فعالیت کشتارگاه‌ها را رصد می‌کنند و امیدوار هستیم این کاهش قیمت که به علت کاهش کشش بازار و تقاضا حاصل شده است با خرید و ذخیره‌سازی گوشت مرغ مازاد تولیدی، بازار قیمت را تنظیم و ضرر و زیان حاصل از این موضوع را پیشگیری کنیم.

این مقام مسئول اضافه کرد: به‌منظور تأمین نهاده‌های مورد نیاز تولیدکنندگان طی مکاتبات انجام شده با وزارت جهاد کشاورزی اقدامات خوبی انجام شده، ذرت و سویا مورد نیاز مرغداران و همچنین علوفه جو مورد نیاز دامداران تأمین شده است.

بازدار بیان کرد: کشتارگاه‌های استان در ایام تعطیلات نوروزی به‌صورت کشیک فعال بوده و تا پایان ۱۶ فروردین به‌صورت صددرصد مجموعه کشتارگاه‌های استان فعال خواهند بود تا نیاز استان را تأمین کرده و هم اینکه در امر ذخیره‌سازی مرغ مازاد تولیدی نگرانی تولیدکنندگان را مرتفع کنیم.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.