رزمایش شهدای مدافع سلامت در استان‌های اصفهان، یزد و چهارمحال و بختیاری
رزمایش دفاع بیولوژیک در راستای شیوع ویروس کرونا، امروز شنبه (نهم فروردین) همزمان با ولادت امام حسین(ع) و روز پاسدار در استان‌های اصفهان، یزد و چهارمحال و بختیاری با حضور معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان برگزار شد.

رزمایش سراسری دفاع بیولوژیک و بازسازی محیطی با نام «شهدای مدافع سلامت» توسط نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، بر اساس دستور فرمانده کل سپاه و فرمانده نیروی زمینی طراحی و در سه هزار نقطه آلوده کشور اجرا شد.

در این رزمایش خودروی دستگاه مه‌پاش متحرک متعلق به موسسه شهید زین‌الدین و مجموعه خودروهای این موسسه، مجموعه یگان‌ها ‌و خودروهای متعلق به گروه مهندسی رزمی ۴۰ صاحب‌الزمان(عج) و یگان‌های متعلق به دانشگاه حضرت امیرالمومنین (ع) به حرکت درآمدند.

به گزارش ایسنا و به نقل از اداره کل روابط‌ عمومی و امور بین‌الملل استانداری اصفهان، این رزمایش با به کارگیری همه امکانات یگان‌های رزم، یگان‌های پشتیبانی رزم و پشتیبانی خدمات رزم نیروی زمینی با به کارگیری سایر نیروهای سپاه اعم از استانی و بسیج و نیروی هوا فضا، در راستای منویات رهبر معظم انقلاب در خصوص اقدام جهشی در قطع زنجیره ویروس کرونا برگزار شد.

حوزه فعالیتی این قرارگاه در استان‌های اصفهان، یزد و چهارمحال و بختیاری، بود و تیپ ۴۴ قمربنی هاشم(ع) در استان چهارمحال و بختیاری، تیپ ۱۸ الغدیر در یزد و لشکر ۱۴امام حسین (ع)، لشکر هشت نجف اشرف، توپخانه ۱۵ خرداد، تیپ ۴۰ مهندسی صاحب الزمان(عج)، دانشگاه امیرالمومنین(ع) نیروی زمینی سپاه، مجموعه بازسازی شهید زین الدین و امکانات سایر مراکز سپاه از جمله بیمارستان شهید صدوقی در استان اصفهان در این رزمایش شرکت کردند.

بخشی از این رزمایش روز چهارشنبه در چهارمحال و بختیاری اجرا شد و امروز (شنبه) در استان‌های اصفهان و یزد به اجرا درآمد و تا زمان ریشه‌کن شدن کامل این ویروس این امکانات، آماده به کار خواهد بود.

همه امکانات موجود و امکانات و تجهیزات جنگ نوین استفاده شده در سال‌های دفاع مقدس پس از بازسازی و تعمیر و همچنین نفربرها، خودروهای آتش نشانی موجود در یگان‌های سپاه، بلدوزرها و همه امکاناتی که می‌توانند در امر ضدعفونی و گندزدایی مورد استفاده قرار گیرند، در این رزمایش به کارگیری شد.

بیش از ۳۰۰ هزار لیتر مواد ضدعفونی کننده برای اجرای این رزمایش در نظر گرفته شد و نیروهای شرکت کننده در آن آموزش‌های لازم را دیده‌اند.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.