مشارکت ۹۹ درصد از جمعیت اردستان در طرح غربالگری کرونا
فرماندار اردستان گفت: تاکنون ۹۹ درصد از جمعیت شهرستان اردستان در طرح غربالگری بیماران مشکوک به کرونا شرکت کرده اند.

حمیدرضا تاملی در گفت و گو با ایسنا، اظهار کرد: طرح فاصله گذاری اجتماعی با هدف کاهش زنجیره انتقال بیماری در شهرستان اردستان اجرا می شود.

وی با بیان اینکه در این طرح تاکید شده فقط افراد بومی ساکن یا مقیم هر شهر، مجاز به ورود شهرستان باشند و بقیه نمی توانند به منطقه وارد شوند، افزود: خروج افراد غیر ساکن هیچ ممانعتی ندارد، ولی در مسیر به سمت مقصد اجازه به شهرهای دیگر را ندارند.

فرماندار اردستان با بیان اینکه این طرح فعلا تا ۱۵ فروردین ادامه دارد و در صورت اثر بخشی تا ۲۰ فروردین تمدید می شود، گفت: همچنین پارک ها، تفرجگاه و هر مکانی که محل تجمع مردم است تعطیل می شود.

تاملی با اشاره به مسدود کردن راه های شهرستان اردستان، گفت: در این خصوص ۳ کارگروه با محوریت بخشداری و کلانتری های هر بخش تشکیل می شود، به طوری که از امروز تمام راه های متفرقه شهرستان مسدود شده و فقط ۷ نقطه شهرستان شامل ایستگاه های باقرآباد، علی آباد، موغار، مهاباد و ۲ نقطه در اردستان ایست و کنترل به صورت شبانه روزی خواهیم داشت.

وی با بیان اینکه تردد خودروها در روزهای ۱۲ و ۱۳ فروردین در سطح معابر و خیابان های شهرستان ممنوع خواهد بود، گفت: ابزار قانونی این طرح ملی اعمال جریمه ۵۰۰ هزارتومانی خواهد بود، بنابراین از همه مردم درخواست می کنیم نهایت همکاری را با مسئولان داشته باشند.

تاملی با اشاره به تصمیمگیری برای اصناف شهرستان در کارگروه مبارزه با کرونا، تصریح کرد: اصناف شهرستان را به سه دسته تقسیم کردیم. یکسری از اصناف به طور کلی تعطیل هستند، اما گروه دوم اصنافی هستند که موادغذایی شهروندان را تأمین می کنند و اجازه فعالیت دارند، گروه سوم نیز اصنافی هستند که فعالیت آنها محدود شده است.

وی با اشاره به بخشنامه تعطیلی ادارات دولتی، گفت: ادارات دولتی باید با حداکثر نیروی خود فعالیت داشته باشند. به عنوان مثال نیروهایی که بیماری زمینه ای دارند، خانم های باردار و کسانی که بیماری دارند باید به مرخصی استحقاقی بروند. البته تشخیص اینکه در هر اداره ای چه مقدار نیرو در محل کار حضور داشته باشند با رئیس اداره است.

فرماندار اردستان با بیان اینکه برخی از ادارات مثل راهداری و شهرداری جز ارگان های خدمات رسان هستند، تصریح کرد: اینگونه دستگاه ها با توجه به ضرورت فعالیتی که در برنامه های مقابله با کارگروه کرونا داریم باید در این ایام حضور داشته باشند، اما به طور کلی اجرای این مصوبه به تشخیص رئیس اداره است.

تاملی با بیان اینکه تردد خودروهای امدادی، درمانی، پلیس و کسبه ای که با مایحتاج مردم ارتباط دارند و سوخت ممنوعیت ندارد، خاطرنشان کرد: فرمانداری نمی توانند فعالیت کارخانه های خصوصی را محدود کند، ولی شایسته است که مدیران شرکت های خصوصی، صنعتی و تولیدی نسبت به کاهش و یا تعطیلی واحدهای خود اقدام کنند.

وی با اشاره به اجرای طرح غربالگری بیماران مشکوک به کرونا، گفت: تاکنون ۹۹ درصد از جمعیت شهرستان معادل ۴۲ هزار نفر غربالگری شده اند و اردستان در این زمینه رتبه دوم غربالگری در استان اصفهان را دارد.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.