درخواست از آموزش و پروش برای شناسایی مدارس مجری ۲۰۳۰
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: اجرای سند «۲۰۳۰» از سوی برخی مدارس متوقف شود.

سیدجواد ابطحی عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم با انتقاد از اجرای سند «۲۰۳۰» از سوی برخی مدارس کشور، گفت: مقام معظم رهبری بارها بر خطرات و آسیب‌های سند ۲۰۳۰ تأکید کرده‌اند و به مسئولان در وزارت آموزش و پروش نسبت به تهدیدات آن هشدار داده‌اند، اما برخی مدارس توجهی نمی‌کنند.

بیشتر بخوانید:پذیرش سند ۲۰۳۰ نادیده گرفتن استقلال فرهنگی کشور است

سند ۲۰۳۰ مصداق نفوذ به نظام آموزشی کشور است

وی افزود: شناسایی مدارسی که سند ۲۰۳۰ را خودسر اجرا می‌کنند، کار سختی نیست، بنابراین از وزارت آموزش و پرورش می‌خواهیم که نسبت به شناسایی و توقف اجرای این سند در این مدارس اقدام کند و یا مدارس خودشان برای توقف اجرای این سند دست به کار شوند.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در پایان خاطرنشان کرد: سند تحول بنیادین آموزش و پرورش بهترین سند راهبردی برای ارتقای سطح آموزش در مدارس است که بهتر است آموزش و پرورش اقدامات لازم در این زمینه را انجام دهد و مدارس پیشگام اجرای این سند باشند.

**سند ۲۰۳۰ چیست؟

به گزارش تسنیم، یونسکو، در راستای اهداف مبتنی بر«جهانی‌سازی» و « صلح جهانی» از طریق برنامه«آموزش‌های مشترک عمومی»، می‌کوشد ارزش‌های لیبرالیستی و سکولاریستی را در نظام تعلیم و تربیت کشورهای مختلف بگنجاند تا به واسطه آن از اصطکاک نسل‌های جدید با نظام‌های استکباری و سرمایه‌داری، جلوگیری کند.

از جمله می‌توان به برنامه‌های آن سازمان، برای اصلاح بنیادین مفاهیم آموزشی و تربیتی در جوامع اسلامی مانند فلسطین، اردن، امارات، بحرین، عمان، قطر، لبنان و عربستان به نفع رژیم صهیونیستی و به اصطلاح حل«بحران اعراب و رژیم صهیونیستی» از مسیر تغییرات فرهنگی و ارزش‌های ملی در قالب برنامه «صلح جهانی» اشاره کرد.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.