دهقان: اروپا باید تاوان بدعهدی آمریکا در برجام را دهد
عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: یک طرف برجام بدعهدی کرده و اروپایی‌ها باید تاوان آن را دهند.

کمال دهقان عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم با اشاره به مذاکرات دستگاه دیپلماسی کشور با اروپایی‌ها، گفت: اعضای تیم مذاکره‌کننده باید به این نکته توجه داشته باشند که نباید به اروپایی‌ها هم اعتماد کرد.

بیشتر بخوانید:قدیری ابیانه: اروپا نه می‌خواهد و نه می‌تواند اجرای برجام را تضمین کند

تنها دستاورد برجام برای ملت ایران چه بود؟

وی با تأکید بر اینکه در مذاکره با اروپایی‌ها حتما باید تضمین کتبی و نه در حد بیانیه اخذ کنیم، اظهار داشت: اروپایی‌ها باید بدانند جمهوری اسلامی ایران از مواضع به حق خود در موضوع فعالیت‌های هسته‌ای و کمک به مردم مظلوم منطقه کوتاه نخواهد آمد، بنابراین اگر خواهان ادامه برجام هستند، باید تضمین‌های کتبی و عملی بدهند.

عضو فراکسیون امید مجلس تصریح کرد: معتقدم اگر اروپایی‌ها نتوانند در مقابل تحریم‌‌‌های آمریکا مقابله کنند و در برابر ایران فقط به بیانیه و حرف، اکتفا کنند، ادامه روند اجرای برجام برای جمهوری اسلامی ایران نیز مقدور نیست؛ یک طرف برجام بدعهدی کرده و اروپایی‌ها باید تاوان آن را بدهند.

دهقان اضافه کرد: اروپایی‌ها اگر خواهان ادامه روند برجام از سوی ایران هستند، باید تضمین‌های محکم و قابل اجرایی به ایران بدهند، در غیر این صورت ادامه روند برجام برای جمهوری اسلامی ایران نیز امکان‌پذیر نخواهد بود.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس در پایان خاطرنشان کرد: مذاکرات ایران با اروپایی‌ها فقط در چارچوب برجام است و ما هیچ‌گونه مذاکره‌ای در زمینه مسائل منطقه‌ای و یا توان دفاعی کشور نخواهیم داشت.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.