کنگره حزب اعتماد ملی | مطهری: در مقابل آمریکا تن به ذلت نمی‌دهیم
علی مطهری گفت: حرف ترامپ و آمریکا این است که شما(ملت ایران) باید اشغال و استعمار را به رسمیت بشناسید که مشخص است ما به عنوان مسلمانان ذلت را نمی پذیریم و شعار ما همواره هیهات مناالذّله بوده و خواهد بود.

به گزارش حوزه احزاب خبرگزاری تسنیم، علی مطهری عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی در کنگره سراسری که عصر امروز (جمعه ۴ خرداد) برگزار شد، طی سخنانی اظهار داشت: شعار این نشست، استراژی انسجام همراه با تاکتیک است اما باید به این نکته توجه داشت که وحدت و همدلی ملی یک لوازم و موانعی دارد.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: در کل دنیای اسلام هر جا ضربه ای خوردیم از تفرقه بوده و پدیده اسرائیل هم ناشی از تفرقه ای است که در هفتاد سال پیش در دنیای اسلام به وجود آمد.

وی با اشاره به اینکه قرآن کریم تفرقه را یکی از عوامل انقراض امت ها می داند، اظهار کرد: فساد اخلاقی نیز از دیگر عوامل انقراض اجتماعات بشری است؛ نمونه و الگوی ما برای وحدت اسلامی سیره امام علی (ع) است در حالی که حق ایشان را ربودند، سکوت کردند.

مطهری با اشاره به موانع وحدت ملی گفت: یکی از موانع امروز نحوه برخورد با منتقدان است. باید به یک مفهوم مشترک در این رابطه برسیم. بحث گفتگوی ملی مدتی است مطرح شده ولی ما تا زمانی که به یک برداشت مشترک از اصول نرسیم در این گفتگو موفقی پیدا نمی‌کنیم.

وی افزود: تا زمانی که به یک مفهوم مشترک از آزادی بیان، مقوله حفظ نظام و ولایت فقیه نرسیم نمی توانیم در این راه به پیروزی برسیم.

وی گفت: در بحث حوادث ۸۸ باید توجه به این موضوع بشود که امکان ندارد همه در این رابطه هم نظر باشند و عظمت جمهوری اسلامی و عظمت ولایت فقیه این است که همه مردم بتوانند درباره مسائل مختلف جامعه نظر خود را بیان کنند. بنابراین ضرورت دارد که سختگیری‌ها بر منتقدان کاهش پیدا کند.

مطهری گفت: برای نظام اسباب سرشکستگی است که در بحث فعالان محیط زیست عده ای معتقد به جاسوس بودن و عده ای دیگر نظر متفاوتی داشته باشند

مطهری با ادعای اینکه در بحث فیلترینگ تلگرام باید به نظر کارگروه مصادیق مجرمانه توجه کرد، گفت: نباید یک بازپرس دستور فیلترینگ تلگرام را بدهد و مردم باید اطلاع پیدا کنند که مسئول فیلترینگ تلگرام چه دستگاهی است.

وی مدعی شد: یکی دیگر از موانع گفتگوی ملی تقسیم دانشجویان به انقلابی و غیرانقلابی است. در ابتدای انقلاب اگر توجه کنیم شروع حرکت انقلاب با جوانان مذهبی و انقلابی بود ولی به مرور بقیه گروه‌ها نیز به مسیر پیروزی انقلاب کمک کردند و در این عرصه شاهد تقسیم بندی نبودیم.

نماینده مردم تهران در پایان با اشاره به مواضع اخیر وزیر امور خارجه آمریکا گفت: حرف ترامپ و آمریکا این است که شما باید اشغال و استعمار را به رسمیت بشناسید که مشخص است ما به عنوان مسلمانان ذلت را نمی پذیریم و شعار ما همواره هیهات مناالذّله بوده و خواهد بود.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.