توضیحات یک نماینده مجلس درباره احتمال رفع فیلتر «توئیتر»
عضو کمیته تعیین مصادیق محتوای مجرمانه توضیحاتی درباره احتمال رفع فیلتر «توئیتر» ارائه کرده است.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، رمضانعلی سبحانی‌فر عضو کمیته تعیین مصادیق محتوای مجرمانه، ظهر امروز (سه‌شنبه اول‌خرداد) در حاشیه نشست علنی مجلس در جمع خبرنگاران درباره درخواست شش وزیر و دو تن از نمایندگان مجلس برای رفع فیلتر «توئیتر»، گفت: از آنجا که ماهیت توئیتر با تلگرام متفاوت است و جنبه رسانه‌ای دارد، این موضوع مطرح شد.

بیشتر بخوانید:نامه ۶ وزیر و ۲ نماینده مجلس برای رفع فیلتر توئیتر

وی افزود: رسانه‌های خارجی به دلیل فیلتر تلگرام و برخی محدودیت‌ها، جوسازی‌های نامناسبی علیه کشور انجام دادند، بنابراین می‌توان از طریق رفع فیلتر «توئیتر» برخی از اثرات را کاهش داد.

عضو ناظر مجلس در شورای عالی فضای مجازی، یکی دیگر از دلایل طرح رفع فیلتر توئیتر را اقناع نکردن پیام‌رسان‌های داخلی برای مخاطبان دانست و اظهار داشت: بنابراین، این درخواست در نامه‌ای مطرح شد و جامعه نیز به دنبال پیام‌رسانی است که اطلاعات بیشتری برای مردم فراهم کند. از آنجایی که توئیتر شرایط تلگرام را ندارد، می‌توان بخش‌های مورد نیاز را در این پیام‌رسان حذف کرد.

سبحانی‌فر در پاسخ به این سؤال که چند درصد ممکن است دادستان کل کشور با درخواست رفع فیلتر «توئیتر» موافقت کند، گفت: اکثریت درخواست داشتند که در جلسه‌ای این موضوع مورد بررسی قرار گیرد و توئیتر رفع فیلتر شود.

به گزارش تسنیم، روز گذشته (دوشنبه ۳۱ اردیبهشت) شش وزیر و دو تن از نمایندگان مجلس عضو کمیته تعیین مصادیق محتوای مجرمانه با ارسال نامه‌ای برای دادستان‌کل کشور خواستار طرح موضوع رفع فیلتر توئیتر در این کارگروه شده‌اند.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.