قاضی‌پور:کنوانسیون مبارزه با تأمین مالی تروریسم ترکمن‌چای دوم است
نماینده مردم ارومیه در مجلس&#۱۶۰;لایحه الحاق ایران به کنوانسیون مبارزه با تأمین مالی تروریسم را ترکمن‌چای دوم تعبیر کرد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، نادر قاضی‌پور نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز (سه‌شنبه، اول‌خرداد) در اخطاری، به اصول (۱۵۲) و (۱۵۳) قانون اساسی استناد کرد و اظهار داشت: در این اصول قانون اساسی بر عدم سلطه‌پذیری و حفظ استقلال کشور تأکید شده است.

بیشتر بخوانید:شمخانی: لایحه مبارزه با تامین مالی تروریسم ارتباطی با FATF ندارد

گزارش هفتگی مجلس| از برجام تا نیویورکی‌ها و FATF

وی، لایحه الحاق ایران به کنوانسیون مبارزه با تأمین مالی تروریسم را ترکمن‌چای دوم تعبیر کرد و افزود: در صورت تصویب این لایحه، ننگی برای جمهوری اسلامی ایران خواهد بود، این کنوانسیون بسیار مبهم است.

نماینده مردم ارومیه در مجلس اضافه کرد: با تصویب این لایحه، یقه جمهوری‌اسلامی در دست کشورهای گوناگون و سازمان ملل خواهد بود، بنابراین از نمایندگان مجلس می‌خواهم آن را تصویب نکنند و دقت بیشتری داشته باشند.

به گزارش تسنیم، مهرداد بائوج لاهوتی نماینده مردم لنگرود در مجلس نیز در ادامه جلسه علنی پارلمان، در تذکر دیگری، به ماده (۱۵۶) آئین‌نامه داخلی مجلس استناد کرد و گفت: در جلسه غیرعلنی مجلس، همین موضوع مطرح شد و آقایانی که نگران (FATF) هستند، نگرانی‌شان برطرف شد.

سخنگوی فراکسیون مستقلین ولایی(حامیان دولت) در پایان خاطرنشان کرد: این لایحه ربطی به (FATF) ندارد، اما از هیئت‌رئیسه مجلس می‌خواهم که این لایحه را برای بررسی بیشتر، دوباره به کمیسیون امنیت ملی ارجاع دهد، زیرا با این اقدام ثُلمه‌ای به عالم اسلام وارد نمی‌شود.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.