ارسال مدارک واردات غیرقانونی ۳۴ هزار خودرو به دادستانی کل‌کشور
رئیس فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی از ارسال مدارک واردات غیرقانونی ۳۴ هزار خودرو به دادستانی کل‌کشور خبر داد.

امیر خجسته رئیس فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، با بیان اینکه اخیراً مشخص شده که ۳۴ هزار دستگاه خودوری قاچاق وارد کشور شده است، اظهار داشت: وزارت صنعت به موجب نامه شماره ۲۶۷۷ مورخ ۹۶/۱۰/۱۸ مراتب را به گمرک ایران اعلام کرده است. "در نامه فوق تاکید شده ۳۴۰۰۰ دستگاه خودرو توسط اشخاص حقیقی و حقوقی غیرنماینده ثبت سفارش شده است."

بیشتر بخوانید:

تفحص از "ایران‌خودرو" و "سایپا" کلید خورد

وی ادامه داد: وزارت صنعت در این نامه تاکید کرده " به دلیل مغایرت این اقدام با مصوبه دولت در تاریخ ۹۵/۱۰/۱۳ ثبت سفارش‌های فوق غیرقانونی بوده است. در صورت ارائه ثبت سفارش فوق به گمرک مراتب مورد تایید وزارت نبوده و ماشین‌ها قابل ترخیص نیست."

نماینده مردم همدان در مجلس تصریح کرد: مدارک و مستندات این تخلف را به دادستانی کل کشور ارائه کردیم تا پیگیری‌های لازم انجام شود.

رئیس فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی با بیان اینکه این ۳۴ هزار خودرو از طرق مختلف به طور نمونه ثبت سفارش غیرقانونی و صوری وارد کشور شدند، اظهار داشت: پرونده‌ای از افراد دخیل در این موضوع وجود دارد که تحت یک باند فعالیت داشته‌اند که همگی به دادستانی معرفی شده‌اند.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.