هیئت رئیسه مجلس برای قرائت گزارش دوتابعیتی‌ها «نیم‌ساعت» وقت داد
عضو هیئت رئیسه مجلس روند رسیدگی به پرونده تحقیق و تفحص از مسئولان دو‌تابعیتی در مجلس را تشریح کرد.

غلامرضا کاتب عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، در پاسخ به این پرسش که آیا متن کامل گزارش کمیسیون امنیت ‌ملی و سیاست خارجی مجلس درباره تحقیق و تفحص از مسئولان "دوتابعیتی" در صحن علنی قرائت می‌شود یا خیر؟گفت:گزارش کمیسیون امنیت ملی در این‌باره گزارشی در ۳۳ صفحه، ۴۰ صفحه پیوست به همراه ضمائم، تدوین و در اختیار هیئت‌رئیسه قرار داده است. طبق آئین‌نامه داخلی مجلس سخنگوی کمیسیون ۳۰ دقیقه فرصت دارد تا متن این گزارش را در صحن علنی قرائت کند.

بیشتر بخوانید:

۱ . اسامی ۱۰۰ «مدیر دوتابعیتی» تصمیم‌ساز به دادستانی کشور ارسال شد

۲. نکته مهم از گزارش مدیران دوتابعیتی

وی افزود: قرائت کامل و یا خلاصه متن تحقیق و تفحص از مسئولان دو تابعیتی، بستگی به این دارد که سخنگوی کمیسیون در این فرصت چه بخشی از متن را قرائت کند.

عضو هیئت‌رئیسه مجلس در پاسخ به این پرسش که پرونده تحقیق و تفحص از مسئولان دو تابعیتی پس از قرائت در صحن به قوه قضائیه ارجاع می‌شود؟ نیز گفت: ارجاع پرونده به قوه قضائیه بستگی به پیشنهاد هیئت رئیسه کمیسیون امنیت ملی دارد. در صورتی که چنین پیشنهادی داشته باشند، برای این موضوع در صحن علنی مجلس رای‌گیری می‌شود و در صورت رای مثبت نمایندگان، این پرونده به دستگاه قضا ارجاع می‌شود. در صورتی که پیشنهاد دیگری داشته باشند نیز درباره آن از وکلای ملت رای‌گیری می‌شود.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.