"خروج آمریکا از برجام و انتقال سفارتخانه به قدس از اشتباهات تاریخی واشنگتن است"
رئیس‌جمهور خروج دولت آمریکا از برجام و انتقال سفارتخانه به قدس را دو اشتباه بزرگ تاریخی واشنگتن دانست.

به گزارش حوزه دولت خبرگزاری تسنیم، حجت‌الاسلام حسن روحانی امروز هنگام دریافت استوارنامه "همیش مک مستر" سفیر جدید نیوزیلند در تهران گفت: ظرفیت‌های خوبی در روابط ایران و نیوزیلند وجود دارد که باید از این ظرفیت‌ها برای توسعه همکاری‌های مشترک در همه عرصه‌های مورد علاقه بهره گرفته شود. تهران آماده است روابط تجاری و همکاری‌های علمی و گردشگری خود را با ولینگتون گسترش دهد.

وی خروج دولت آمریکا از توافق برجام و انتقال سفارتخانه‌اش به قدس شریف را دو اشتباه بزرگ و تاریخی واشنگتن خواند و تصریح کرد: تاریخ قضاوت خواهد کرد که هر دو این تصمیمات دولت آمریکا، بسیار نادرست و غیردقیق نسبت به ایران و مردم منطقه بوده است.

رئیس‌جمهور با اشاره به مخالفت جامعه جهانی با هر دو تصمیم اشتباه آمریکا اضافه کرد: اولین نتیجه این تصمیمات غلط، انزوای واشنگتن نزد افکار عمومی جهان است.

روحانی با قدردانی از مواضع مثبت نیوزیلند در خصوص برجام گفت: سال ۲۰۱۵ سال موفقیت سیاست و دیپلماسی بر تخاصم و روابط غیردوستانه میان کشورها بود و دولت ایران معتقد است که تعامل سازنده با کشورهای جهان و اتخاذ استراتژی برد-برد به نفع همه جهان خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه ایران همواره به تعهدات خود در عرصه بین المللی پایبند بوده و در موضوع برجام ، ۱۱ گزارش آژانس بین‌المللی انرژی اتمی این موضوع را تایید می‌کند، خروج واشنگتن از توافق برجام را یک شکست سیاسی و اخلاقی برای این دولت آمریکا دانست.

"مک مستر" سفیر جدید نیوزیلند نیز در این دیدار با تقدیم استوارنامه خود به رئیس‌جمهور، تاکید کرد که ولینگتون خواهان توسعه و تعمیق روابط با تهران در همه عرصه ها به‌ویژه اقتصادی است.

سفیر جدید نیوزیلند با ابلاغ سلام نخست وزیر کشورش به روحانی، گفت: قدیمی‌ترین سفارت نیوزیلند در منطقه خاورمیانه در تهران است که این نشان دهنده روابط عمیق و دوستانه دو دولت و دوملت با یکدیگر است. این روابط ضروری است که بیش از پیش تقویت شود.

وی برجام را پیروزی دیپلماسی و همکاری بر تقابل و عدم اطمینان و مهمترین دستاورد دیپلماتیک تاریخ ذکر کرد و افزود: حمایت کشورهای جهان از برجام بیان‌گر جایگاه ویژه این توافق در عرصه روابط بین‌الملل است.

نظر کاربران را اینجا ببینید. ( تعداد نظرات: ۱ )