مرندی:‌ سفیر انگلیس از ایران اخراج شود
عضو هیئت علمی دانشکده زبان‌ها و ادبیات خارجی دانشگاه تهران با اشاره به حضور سفیر انگلیس در تجمعات روز گذشته مقابل دانشگاه امیرکبیر گفت: اخراج سفیر انگلیس از ایران می‌تواند گزینه مناسبی برای پاسخگویی به این اقدام غیردیپلماتیک "مک‌ایر" باشد.

محمد مرندی عضو هیئت علمی دانشکده زبان‌ها و ادبیات خارجی دانشگاه تهران و کارشناس مسائل بین‌الملل در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری تسنیم،‌ درباره حضور سفیر انگلیس در تجمعات روز گذشته در مقابل دانشگاه امیرکبیر و دستگیری وی هنگام تهیه عکس و فیلم از این تجمعات گفت:‌ وقتی سفیر انگلیس در چنین جمعی حاضر می‌شود این علامت بسیار بدی است و نشان می‌دهد که کشورهای غربی علاوه بر تحریم همه‌جانبه ایران و اظهار خوشحالی از به شهادت رسیدن سردار سلیمانی به دست ارتش آمریکا، از هیچ فرصتی برای برهم زدن امنیت کشور دریغ نمی‌کنند.

گفت‌وگو|توضیحات یک مقام امنیتی از چرایی بازداشت موقت سفیر انگلیسگزارش: آیا وزارت خارجه می‌تواند سفیر بریتانیا را از ایران اخراج کند؟وی با اشاره به شعارهای هنجارشکنانه‌ای که از سوی تجمع‌کنندگان مقابل دانشگاه امیرکبیر سر داده شد، گفت: شعارهایی که در این تجمع داده شد بنده را به یاد سالهای گذشته می‌اندازد که برخی‌ها با شعارهایی از قبیل نه غزه نه لبنان در حقیقت به حاج قاسم توهین می‌کردند. بنابراین شرایط فعلی ما با این جماعت با سالهای گذشته تفاوت چندانی نکرده است.در بحبوحه اغتشاشات سال ۸۸ نیز فعالیت‌های ضدامنیتی برخی دیپلمات‌های کشورهای متخاصم از جمله سفارت انگلیس بودیم.

مرندی در پاسخ به این سوال که وزارت باید چه واکنشی به این اقدام رابرت مک ایر از خود نشان دهد، تاکید کرد: اخراج سفیر انگلیس از ایران می‌تواند گزینه مناسبی برای پاسخگویی به این اقدام غیردیپلماتیک "مک‌ایر" باشد.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.