قرائت گزارش بررسی آیین‌نامه نظام مهندسی و کنترل ساختمان در مجلس
گزارش کمیسیون عمران درباره آیین نامه نظام مهندسی و کنترل ساختمان در جلسه علنی امروز مجلس قرائت شد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، گزارش کمیسیون عمران درباره بررسی آیین نامه نظام مهندسی و کنترل ساختمان در جلسه علنی امروز (دوشنبه ۲۵ آذر) مجلس شورای اسلامی قرائت شد.

خروج طرح قانون کنترل و مبارزه با دخانیات از دستور کار مجلس با تقاضای یک نمایندهموافقت مجلس با تبدیل وضعیت کارکنان قراردادی دانشگاه پیام نورتقاضای ۱۸۲ نماینده برای تغییر دستورکار جلسه علنی مجلسسازمان امور مالیاتی موظف به ارائه گزارش درباره درآمد عوارض شهرداری‌ها به مجلس شدمتن این گزارش به شرح ذیل است:

مقدمه

قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان در سال ۱۳۷۴ به تصویب مجلس شورای اسلامی رسید. قانون مزبور در۶ فصل، احکام و قواعدی ناظر بر کلیات، اهداف و خط مشی قانون ، تشکیلات، ارکان، وظایف و اختیارات سازمان مهندسی، امور کاردان‌ها و صنوف و ساختمانی، مقررات فنی و کنترل ساختمان و آموزش و ترویج در زمینه طراحی و اجرای ساختمان ها پیش‌بینی کرده است.

از جمله شاخص‌های شکل‌گیری این قانون ارجاع بسیاری از امور و ضوابط مربوط به اجرای قانون به آیین‌نامه‌های اجرای این قانون است لذا تاکنون آیین‌نامه‌های متعددی در خصوص این قانون به تصویب رسیده است.

همین گستردگی باعث گردیده تا آیین‌نامه‌های مزبور نقش اساسی در تنظیم رفتار افراد موضوع این قانون داشته باشد و در نتیجه حقوق و تکالیف این افراد ارتباط قابل ملاحظه‌ای با احکام مندرج در این آیین‌نامه‌ها خواهد داشت.

ادامه دارد ...

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.