سازمان امور مالیاتی موظف به ارائه گزارش درباره درآمد عوارض شهرداری‌ها به مجلس شد
طبق مصوبه نمایندگان مجلس شورای اسلامی سازمان امور مالیاتی موظف به ارائه گزارش درباره درآمد ناشی از عوارض شهرداری‌ها به مجلس شد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی نوبت صبح امروز(یکشنبه، ۲۴ آذر) پارلمان و در جریان بررسی لایحه دوفوریتی درآمد پایدار و هزینه شهرداری‌ها و دهیاری‌ها، با ماده (۱۶) این لایحه با ۱۶۵ رأی موافق، ۱۱ رأی مخالف و ۶ رأی ممتنع موافقت کردند.

همچنین در ماده (۱۶) این لایحه آمده است: سازمان امور مالیاتی کشور مکلف است گزارش میزان درآمد وصولی و توزیع عوارض ارزش افزوده سهم شهرداری‌ها و دهیاری‌ها (به تفکیک هریک از شهرداری‌ها و دهیاری‌ها) در مقاطع زمانی سه‌ ماهه به کمیسیون‌های شوراها و امور داخلی کشور، اقتصادی و عمران مجلس شورای اسلامی، شورای‌عالی استان‌ها و وزارت کشور (سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور) اعلام کنند.

همچنین در تبصره (۱) ماده (۱۶) لایحه دوفوریتی درآمد پایدار و هزینه شهرداری‌ها و دهیاری‌ها آمده است: ­عوارض سهم شهرداری‌ها و دهیاری‌ها درآمد دولت نیست و به ‌صورت امانت توسط وصول‌کننده آن باید دریافت و طبق ترتیبات قانونی به حساب شهرداری‌ها و دهیاری‌های مربوطه واریز گردد.

گفتنی است، در تبصره ۲ این لایحه نیز آمده است: ­مالیات‌هایی که شهرداری‌ها و دهیاری‌ها در موقع خرید کالاها و خدمات برای انجام وظایف و خدمات قانونی و در راستای فعالیت‌های غیرانتفاعی پرداخت می‌کنند، طبق مقررات این قانون قابل تهاتر و یا استرداد است.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.