معافیت عوارض شهرداری‌ها‌‌‌ به کمیسیون شوراهای مجلس ارجاع شد
نمایندگان مجلس در مصوبه‌ای ماده مربوط به معافیت و بخشودگی عوارض شهرداری‌ها‌‌‌ را جهت بررسی‌های بیشتر به کمیسیون شوراها ارجاع دادند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز یکشنبه (۲۴ آذر) پارلمان و در جریان بررسی لایحه درآمد پایدار و هزینه شهرداری‌ها و دهیاری‌ها،ماده ۱۳ این لایحه را از مجموع ۲۲۲ نماینده حاضر، با ۱۶۶ رأی موافق، ۳ رأی مخالف و ۶ رأی ممتنع جهت رفع ابهام به کمیسیون مربوطه ارجاع دادند.

طبق ماده ۱۳ لایحه درآمد پایدار و هزینه شهرداری‌ها و دهیاری‌ها، از زمان لازم‌الاجراء شدن این قانون، تمامی قوانین و مقررات مربوط به اعطای تخفیف، معافیت و بخشودگی پرداخت عوارض و وجوه به شهرداری‌ها و دهیاری‌ها نسخ می‌شود. هرگونه تخفیف، معافیت و بخشودگی عوارض شهرداری‌ها‌‌‌ و دهیاری‌ها‌‌ پس از تأمین آن در بودجه سنواتی کشور ممکن می‌باشد.

همچنین، براساس تبصره این ماده نیز شهرداری‌ها موظفند با تصویب شورای اسلامی شهر نسبت به دریافت بهای خدمات از استفاده‌کنندگان خدمات شهری اقدام کنند، درصورتی‌ که وزارت کشور و یا سایر مراجع قانونی تکلیفی را برای کاهش قیمت تعیین‌شده توسط شورای اسلامی شهر اعلام کنند، مراجع مذکور با هماهنگی سازمان برنامه و بودجه کشور موظف به تأمین آن از محل بودجه عمومی دولت هستند.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.