توضیحات کدخدایی درباره علت حضور چهره‌های سیاسی در شورای نگهبان
قائم‌مقام دبیر شورای نگهبان توضیحاتی درباره علت حضور برخی چهر‌ه‌های سیاسی در این شورا ارائه کرده است.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری تسنیم، عباسعلی کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان در گفت‌وگویی که خبرگزاری صداوسیما انجام داده، در تشریح علت نشست‌های این شورا با برخی چهر‌ه‌های سیاسی، گفت: طبعیتا ما در شورای نگهبان باید پاسخ‌گو باشیم و افراد و نمایندگان احزاب و گروه‌ها، از گذشته با شورای نگهبان رفت و‌آمدهایی داشته‌اند.

وی افزود: احزاب و گروه‌های سیاسی سؤالات و مطالبی را دارند و برای اینکه ما بتوانیم از نحوه کارمان توضیح دهیم، تشریف می‌آوردند، ما هم از حضور افراد استقبال می‌کنیم و در هر بخشی از کارمان حاضریم که توضیحات لازم را، هم به داوطلبان و هم نمایندگان احزاب و گروه‌ها ارائه دهیم.

قائم‌مقام دبیر شورای نگهبان اضافه کرد: نشست‌هایی هم که برگزار شده، نشست‌های متعارفی بوده که گاهی اوقات در اخبار هم مطرح می‌شود و بیشتر برای توضیح عملکرد شورای نگهبان و چگونگی کاری که در بررسی صلاحیت‌ها انجام می‌شود، بوده است.

کدخدایی همچنین در توصیه‌هایی به کاندیداهای انتخابات یازدهمین دوره مجلس، گفت: در این مرحله باید بگوییم رعایت قانون و توجه به شرایط قانونی که ذکر شده است، باید مورد توجه کاندیداهای نمایندگی مجلس قرار بگیرد؛ طبیعتا اگر کسی اعتراضی دارد، باید اعتراضش را در مراحلی که در قانون پیش‌بینی شده، در زمان مقرر ارائه کند.

قائم‌مقام دبیر شورای نگهبان در پایان خاطرنشان کرد: هم هیئت‌های نظارت شورای نگهبان و هم ما در هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات و شورای نگهبان آماده هستیم که اگر کسی اعتراض یا شکایتی دارد، قطعا آن را بررسی کنیم که اگر اعتراض نسبت به نظر هیئت‌های اجرایی و یا هیئت‌های استانی است، طبیعتا این‌ها با دقت رسیدگی می‌شود و آماده هستیم که گزارش‌مان را در پایان رسیدگی‌ها به رسانه‌ها اعلام کنیم.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، طبق اخبار منتشر شده، چندی پیش محمدرضا عارف رئیس فراکسیون امید مجلس، مجید انصاری عضو مجمع روحانیون مبارز و صادق خرازی دبیرکل حزب ندای ایرانیان دیدارهایی با کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان و صادقی‌مقدم معاون اجرایی این شورا داشته‌اند.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.