مجلس نماینده مردم می‌خواهد نه دولت‌مرد/ترکیب پارلمان یازدهم باید از افراد با تجربه و جوان باشد
نماینده کرمانشاه در مجلس با بیان اینکه مجلس افرادی را می‌خواهد که واقعاً نماینده مردم باشند و دولتمرد نباشد، گفت:ترکیب پارلمان یازدهم باید از افراد با تجربه و جوان باشد.

سید قاسم جاسمی نماینده کرمانشاه در مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، با اشاره به شاخص‌های تشکیل پارلمان جوان، گفت: در سال‌های گذشته قانونگذار حداکثر سن داوطلبان انتخابات را ۷۵ سال قرار داده است البته در مجلس دهم تلاش بسیاری شد تا این عدد کاهش پیدا کند و به ۶۰ سال برسد.

وی با بیان اینکه در طرحی که نمایندگان برای اصلاح قانون انتخابات مجلس تدوین کرده بودند تلاش شد که سن داوطلبان انتخابات پارلمان کاهش پیدا کند، ادامه داد: با توجه به اختلاف نظرهای که بین مجلس و شورای نگهبان درباره استانی شدن انتخابات وجود داشت طرحی که تدوین شده بود منتفی شد و علیرغم اینکه کاهش سن داوطلبان انتخابات مجلس در صحن علنی قوه مقننه رای آورده بود این موضوع منتفی شد.

عضو کمیسیون امنیت‌ملی و سیاست خارجی مجلس تصریح کرد: در طرحی که منتفی شد، ذکر شده بود نماینده‌ای که سه‌دوره در مجلس حضور داشته حق شرکت در انتخابات بعدی را ندارد که این موضوع هم منتفی شد.

نماینده کرمانشاه در مجلس با تاکید براینکه در مجلس دهم تلاش‌های بسیاری برای جوان‌سازی پارلمان انجام شد، اضافه کرد:به اعتقاد بنده نماینده‌ای که می‌خواهد نتیجه کارش را در پارلمان ببیند و موفق باشد باید حداقل سه دوره نماینده باشد البته اعتقاد بنده این است که مجلس آینده باید ترکیبش از افراد با تجربه و جوان باشد.

جاسمی تصریح کرد:مجلس افرادی را می‌خواهد که واقعاً نماینده مردم باشند و دولتمرد نباشند چون مجلس دو وظیفه دارد یکی قانونگذاری و دیگری نظارت بر حسن اجرای قانون است اگر نماینده‌ای دولتمرد باشد قطعاً نمی تواند به این وظایف حود به خوبی عمل کند.

نماینده کرمانشاه در مجلس اظهار داشت: جوانگرایی در مجلس کار خوبی است اما جوانانی باید در عرصه حضور پیدا کنند که شجاعت برخورد با برخی مسائل را داشته باشند.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.