لاریجانی:مجمع مجالس آسیایی فرصت مناسبی برای رایزنی درباره روابط اقتصادی بین کشورها است
رئیس مجلس شورای اسلامی مهمترین اهداف سفر به ترکیه برای حضور در مجمع مجالس کشورهای آسیایی را تشریح کرد.

به گزارش گروه پارلمانی خبرگزاری تسنیم، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی پیش از عزیمت به کشور ترکیه برای حضور در دوازدهمین مجمع مجالس آسیایی در جمع خبرنگاران گفت: سفر به ترکیه برای حضور در مجمع مجالس کشورهای آسیایی انجام می شود. در چند دهه اخیر، شاهد جهش قابل ملاحظه کشورهای آسیایی در حوزه های علم، فناوری، تجارت و روش‌های حل مسائل سیاسی بوده‌ایم.

وی افزود: نمونه این گونه ارتباطات در سال‌های گذشته بین دولت‌ها و مجالس کشورهای آسیایی ملاحظه و سازوکارهایی در حوزه های اقتصاد، امنیت و علم فراهم شده که شانگهای نمونه ای از آن در عرصه روابط بین دولت‌های آسیایی است.

رئیس مجلس ادامه داد: مجمع مجالس آسیایی در سال‌های اخیر، تلاش‌های خوبی برای ایجاد فرصت های تجاری، علمی و همچنین رایزنی در حوزه مسائل امنیتی و امنیت پایدار فراهم کرده است و در این اجلاس نیز همین تفکر دنبال خواهد شد؛ چرا که رویکرد قرن معاصر، توجه به تاثیرگذاری کشورهای آسیایی است.

رئیس قوه مقننه کشور افزود: مجمع مجالس آسیایی فرصت رایزنی برای بهتر شدن روابط اقتصادی بین کشورها و گسترش انواع همکاری‌ها با توجه به سنخیت کشورها با یکدیگر ا ست.

به گزارش تسنیم، علی لاریجانی رئیس مجلس صبح امروز به‌منظور حضور در مجمع عمومی مجالس آسیایی(APA) تهران را به مقصد ترکیه ترک کرد.

بنابر این گزارش سیده فاطمه ذوالقدر نماینده مردم تهران، هاجر چنارانی نماینده نیشابور، محسن کوهکن نماینده لنجان، جلیل رحیمی جهان آبادی نماینده تربت جام، علی کاظمی باباحیدری نماینده اردل و فارسان و جابری انصاری معاون پارلمانی وزارت امور خارجه اعضای گروه پارلمانی مجمع مجالس آسیایی در مجلس شورای اسلامی در این سفر علی لاریجانی را همراهی می‌کنند.

همچنین‌ جمعی از معاونین، مدیران کل مجلس، معاون پارلمانی رئیس جمهور و برخی نمایندگان با حضور در فرودگاه مهرآباد، رئیس مجلس شورای اسلامی را بدرقه کردند.

"انجمن مجالس آسیایی برای صلح (AAPP) در سال ۱۳۷۸ و به پیشنهاد مجلس بنگلادش تشکیل شد که در سال ۸۵ به پیشنهاد تهران اساسنامه و نام انجمن از AAPP به مجمع مجالس آسیایی (APA)تغییر نام داد. یازدهمین مجمع عمومی مجالس آسیایی آذرماه سال گذشته با موضوع "افزایش رونق اقتصادی در آسیا" در استانبول برگزار شده بود.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.